مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : سیمای ائمه(ع) در شرح زیارت جامعه کبیره
پديدآورنده : علی نظامی
تحقيق : حصاری
محل نشر : قم
ناشر : نشر مرتضی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1374ش
تعداد جلد : 3
تعداد صفحه : 534 + 368 + 368
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

سیمای ائمه(ع) در شرح زیارت جامعه کبیره

نگارنده در این کتاب در صد و چهل و نه درس با بهره گیری از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) به توضیح و تفسیر زیارت جامعه کبیره پرداخته است.

نگارنده در این کتاب در صد و چهل و نه درس با بهره گیری از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) به توضیح و تفسیر زیارت جامعه کبیره پرداخته است.

زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) نقل شده و در آن مقام و منزلت ائمه(ع) و جایگاه آنان در نظام افرینش و تأثیرات آن ذوات مقدس در شئون هستی بیان شده است.

نویسنده ابتدا، با بررسی اسناد این زیارت، آن را از معتبرترین زیارت ها دانسته و با اشاره به فلسفه زیارت و اهمیت آن، با تشریح فراز به فراز آن، به بیان موقعیت و منزلت امامان پرداخته است. وی، آن گاه با اشاره به نکته اصلی این زیارت، دایر بر ارتباط معنوی زیارت کننده با امام، از آگاهی وی به مقام و منزلت ملکوتی امام سخن گفته است.

همچنین نویسنده، در زیر هر فرازی، ضمن بیان نکاتی، زیارت یاد شده را تشریح و نشان داده است که، چگونه امامان واسطه فیض خداوند در تکوین و تشریع، و وجه الله و امرالله و عین الله هستند. وی، همچنین در هر درسی، به سؤال و جواب هایی در باره آن درس که عمدتا در باره امامان و ولایت و منزلت آنان می باشد، پرداخته است.

سیاهه آیات، احادیث، دعا ها، اشعار، اعلام و اصطلاحات، پایان بخش کتاب است.