تاريخ : چهارشنبه 1394/7/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45852
محتوای علمی مقالات همایش حدیث رضوی در حد مطلوب است

محتوای علمی مقالات همایش حدیث رضوی در حد مطلوب است

دبیر علمی سومین همایش حدیث رضوی گفت: هفتاد درصد نویسندگان مقالات، تحصیلات تکمیلی داشتند و این امر بیانگر آن است که سطح علمی مقالات از رتبه علمی مطلوبی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،حجت الاسلام رسول رضویدر سومین همایش حدیث رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۰۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که این مقالات در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در مرحله اول داوری، مقالات توسط ۲۲ نفر از اساتید دانشگاه قران و حدیث، انجمن کلام اسلامی و همچنین پژوهشگران پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) ارزیابی شد.

دبیر علمی سومین همایش حدیث رضوی بیان داشت: ۱۳۳ نفر نویسنده مقالات بوده اند، که از این تعداد ۷۰ نفر آقا و ۶۳ نفر خانم مقالات را تدوین کرده اند.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به اینکه بیشترین مقالات از استان قم ارسال شده بود افزود: ۲۴ مقاله از استان قم، ۱۶ مقاله از استان مازندران، ۱۲ مقاله از استان خراسان رضوی، ۸ مقاله از اصفهان، ۷ مقاله از تهران و ۵ مقاله از آذربایجان شرقی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد مقالات ارسالی، در سطح علمی ـ پژوهشی بوده همچنین ۴۰ درصد در سطح علمی ترویجی و بقیه مقالات تخصصی بوده است.

دبیر علمی سومین همایش حدیث رضوی افزود: در موضوع امام شناسی و مهدویت ۲۹ مقاله، در موضوع خداشناسی ۲۰ مقاله و در موضوع روش شناسی ۱۱ مقاله، در موضوع جریان شناسی ۱۰ مقاله، در موضوع قران و اعجاز ۵ مقاله و در موضوع نبوت مقاله ایی ارسال نشده است.

ارائه مقاله، مداحی، سخنرانی مدیر کل ارشاد اسلامی قم، اهدای جوایز به برترین ها و سخنرانی آیت الله ری شهری از دیگر برنامه های این همایش  بود.

گفتنی است، سومین همایش حدیث رضوی، به همت مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، پیش از ظهر چهارشنبه ۱۵ مهرماه در سالن علامه مجلسی دارالحدیث برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :