تاريخ : دوشنبه 1394/7/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45797
سومین همایش حدیث رضوی ۱۵ مهرماه در قم برگزار می‌شود

سومین همایش حدیث رضوی ۱۵ مهرماه در قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث گفت: سومین همایش حدیث رضوی با سخنرانی آیت الله ری شهری ۱۵ مهر ماه جاری در تالار علامه مجلسی موسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.

به گزارشخبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا بعد از ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: سومین همایش حدیث رضوی با سخنرانی آیت الله ری شهری ۱۵ مهرماه جاری در تالار علامه مجلسی موسسه دارالحدیث برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: سومین همایش حدیث رضوی در چهار بعد آموزه‌های اعتقادی امام رضا(ع)، میراث‌شناختی، تاریخ کلامی و شخصیت کلامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه جشنواره ۳۱ مردادماه بوده و ۱۵ مهرماه نیز مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود.

ارسال ۱۰۹ مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به مقالات دریافت شده تصریح کرد: ۱۰۹ مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از ارزیابی اولیه ۴۰ مقاله بر‌تر شناخته شد و در مرحله دوم ارزیابی نیز ۱۲ مقاله بر‌تر برگزیده شد.

وی ادامه داد: در مرحله سوم ارزیابی ۶ مقاله بر‌تر انتخاب شد که از صاحبان آن‌ها در روز همایش با اهدای جوایزی تقدیر و قدردانی می‌شود.

دبیر علمی همایش حدیث رضوی اضافه کرد: همچنین در بخش قابل تقدیر از یک مقاله قدردانی می‌شود و تمامی افرادی که آثاری ارسال کرده‌اند با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای قدردانی می‌شوند.

وی افزود: از میان مالات ارسال شده ۲۴ اثر از استان قم، ۱۶ مورد از مازندران، ۱۲ اثر از خراسان، هشت مقاله از اصفهان، هفت مقاله از تهران، پنج اثر از آذربایجان شرقی و تعدادی اثار نیز از استان‌های دیگر به دبیرخانه ارسال شده بود.

حجت الاسلام سبحانی‌نیا ادامه داد: چهار نفر از نویسندگان مقاله دارای رتبه دانشیار، ۲۸ نفر استادیار، ۱۷ نفر دانشجوی دکترا، ۲۷ نفر دانشجوی کار‌شناسی ارشد و ۱۶ نفر دارای مدرک کار‌شناسی بوده‌اند.

وی عنوان کرد: تعداد آثار و نویسندگان و همچنین مقالات نسبت به دو دوره گذشته این همایش از کیفیت بالایی برخوردار بودند.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث ابراز داشت: از میان مقالات ارسال شده ۷۰ نفر آقا و ۶۳ نفر خانم بوده‌اند و همچنین ۵۲ مقاله تک نویسنده، ۵۰ مقاله دو نفره و هفت مقاله سه نفره بوده‌اند.

وی یادآور شد: مجموع آثار ارسال شده در دو همایش گذشته به ۱۰۰ مقاله نمی‌رسد و از این جهت تعداد آثار ارسالی در دوره سوم نسبت به دوره‌های قبل بیشتر بوده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه منا ابراز کرد: کسانی که در حادثه منا از دنیا رفتند جانباخته نیستند زیرا آنها در روز عید قربان درحالی که لباس احرام به تن داشتند مظلومانه قربانی شدند و حیات ابدی گرفتند.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث تصریح کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند ولایت حضرت علی(ع) همچون قلعه‌ای است که هرکس وارد آن شود از عذاب الهی در امان می‌ماند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :