تاريخ : پنج شنبه 1394/3/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 43389
جلسه هماهنگی سومین همایش حدیث رضوی برگزار شد

جلسه هماهنگی سومین همایش حدیث رضوی برگزار شد

نشست هماهنگی برگزاری سومین همایش حدیث رضوی با حضور مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

در این نشست که روز چهارشنبه ۲۰ خرداد در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قم و جواد محرابی مسئول دبیرخانه بنیاد امام رضا در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم به همراه حجت السلام و المسلیمن محمد تقی سبحانی نیا معاونت فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، حجت الاسلام و المسلمین رضوی معاون پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث، حجت السلام والمسلمین محمد رضا سبحانی نیا دبیر سومین همایش حدیث رضوی و مهدی عباسی مدیر روابط عمومی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به هم اندیشی تبادل نظر برای برگزاری سومین همایش ملی حدیث رضوی پرداختند.

در ابندای این نشست حجت السلام و المسلمین محمد تقی سبحانی نیا با ارائه توضیحاتی از فرآیند ارسال فراخوان مقاله به مراکز علمی و حوزه ها و دانشگاه های سراسر کشور و نیز دریافت آثار شرکت کنندگان و گزارشی از اقدامات انجام شده در طول فعالیت دبیرخانه سومین همایش حدیث رضوی ارائه کرد.

بر این اساس دبیرخانه ی سومین همایش حدیث رضوی به بیشاز ۵۰۰ مرکز علمی پژوهشی، حوزه های علمیه و دانشگاه های سراسر کشور فراخوان و نامه ی جذب مقالات ارسال کرده است و در سطح شهر قم نیز با تبلیغات میدانی اعم از پوستر، تراکت و بنر به اطلاع رسانی این همایش پرداخته است. که استقبال مخاطبان از این همایش و درخواست برای تمدید مهلت ارسال آثار نشان از تاثیرگزاری تبلیغات فراخوان داشته است.

در ادامه حجت السلام والمسلمین رضوی در خصوص فعالیت های علمی دبیرخانه گزارشی را بیان کرد. ایشان درباره تعداد مقالات رسیده، تعداد مقالات سفارش داده شده به اساتید و صاحب نظران  نحوه ی برررسی و داوری مقالات دریافتی توضیحاتی ارائه نمودند.

حجت السلام و المسلمین ایزدپناه ضمن تشکر از فعالیت های انجام پذیرفته در دبیرخانه سومین همایش حدیث رضوی، از پی گیری و هماهنگی با بنیاد بین المللی امام رضا جهت رفع موانع اداری و مالی این همایش خبر داد. وی با بیان اینکه باید اهتمام جدی داشته باشیم که وجهه ی تخصصی همایش حفظ شود و با توجه به اینکه طبق توافق انجام شده با بنیاد امام رضا این دوره آخرین دوره ی برگزاری همایش حدیث رضوی است، انشالله به بهترین صورت ممکن برگزار شود و خروجی های آن از بهترین تولیدات سلسله همایش های حدیث رضوی باشد.

در ادامه حجت السلام و المسلمین سبحانی نیا گزارشی از مراحل تولید مجموعه مقالات همایش حدیث رضوی ۲ و نسخه نهایی آن را به حاضرین در نشست ارائه نمود که در آینده نزدیک به زیور جاپ آراسته خواهد شد.

در پایان این جلسه مقرر شد در آنیده نزدیک نشست خبری این همایش برگزار گرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :