تاريخ : یکشنبه 1391/5/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 7304
«مدارک فقه اهل السنة علی نهج وسائل الشیعه» پژوهشی شایسته و تأثیرگذار است

«مدارک فقه اهل السنة علی نهج وسائل الشیعه» پژوهشی شایسته و تأثیرگذار است

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: مدارک فقه اهل السنة علی نهج وسائل الشیعه یکی از پروژه‌های بزرگ گروه فقه و حقوق بوده و طرحی علمی و پژوهشی و شایسته و تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم طباطبایی در مصاحبه با پایگاه حدیث نت، با بیان این مطلب افزود: ۲۰ عنوان پژوهش در قالب ۵۲ جلد در سال گذشته به همت این پژوهشکده منتشر شده که از این تعداد ۲۹ جلد از مجموعه تالیفاتی بوده که برای نخستین بار منتشر شده است.
وی اظهار داشت: چاپ سه جلد و بازنگری هفت جلد از دانشنامه قرآن و حدیث، رونمایی از ۱۰ جلد موسوعه‌ معارف کتاب و سنت و ۱۶ جلد دانشنامه قرآن و حدیث از دیگر فعالیت‌های سال گذشته پژوهشکده علوم و معارف حدیث است.
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث از رونمایی شناخت‌نامه قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و افزود: این شناخت‌نامه در چهار جلد منتشر شده و با حضور آیت‌الله ری‌شهری در نمایشگاه قرآن رونمایی شد.
وی تصریح کرد: کتاب های «الصحیح من مقتل سید الشهداء»، «اخباری‌گری»، «حدیث اسلامی در آثار مستشرقان» و «وضوء الشهاب» از جمله آثاری هستند که موفق به کسب عنوان کتاب سال فصل و یا کتاب سال حوزه شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با اشاره به طرح‌های در دست انجام پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: اکنون ۱۰۵ طرح و پژوهش به صورت گروهی در حال انجام بوده و آثار مرحوم شیخ صدوق در گروه احیا و تصحیح متون یکی از این طرح‌هاست.
وی خاطر نشان کرد:مدارک فقه اهل السنة علی نهج وسائل الشیعهیکی از پروژه‌های بزرگ گروه فقه و حقوق بوده که یک کار علمی و پژوهشی بسیار شایسته و تأثیرگذار از منظر علمی است.
وی یادآور شد: ترجمه‌ کل کتاب کافی یکی از فعالیت‌های گروه ترجمه پژوهشکده علوم و معارف حدیث بوده که اکنون در حال انجام است و در سال ۱۳۹۱ به پایان می رسد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :