مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : فروغ ولایت، تاریخ تحلیلی زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع)
پديدآورنده : جعفر سبحانی
زمان پدیدآورنده: معاصر
ناشر : صحیفه / جلوه
نوبت چاپ : هفتم
تاریخ انتشار : 1379ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 780
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

فروغ ولایت، تاریخ تحلیلی زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع)

کتاب آمیزه ای از رخدادهای تاریخی مربوط به امام علی(ع) و تحلیل آنها و نگاه کلامی به حوادث و دفاع از شخصیت و حقانیت امام و تبیین رفتارهای امام در دوران های مختلف زندگی او است.

گزارش و بررسی زندگی و شخصیت امام علی(ع)، موضوع کتاب حاضر است. کتاب آمیزه ای از رخدادهای تاریخی مربوط به امام و تحلیل آنها و نگاه کلامی به حوادث و دفاع از شخصیت و حقانیت امام و تبیین رفتارهای امام در دوران های مختلف زندگی او است.

زندگینامه امام از دوران قبل از بعثت آغاز می شود و تمام فرازها گزارش و بررسی می گردد، تا به آخرین برگ حیات امام علی می رسد. ریز رخدادهای مربوط به امام علی در همه دوران ها در این کتاب منعکس شده است.

نویسنده در این اثر، مجموع زندگانی امام علی را به پنج دوره تقسیم کرده که عبارت اند از: از ولادت تا بعثت؛ از بعثت تا هجرت؛ از هجرت تا رحلت پیامبر(ص)؛ از رحلت پیامبر تا خلافت؛ از خلافت تا شهادت.

فصل بندی کتاب حاضر، بر مبنای دوره های فوق است. در این پنج فصل، زندگی امام علی(ع) به صورت گویا و مستند بیان شده است. تلاش مؤلف، بر آن بوده تا از هر نوع مبالغه و حدس های بی اساس اجتناب ورزد و ارجاع به مصادر و مآخذ را به قدر کفایت بیان کند؛ به گونه ای که برای خواننده ملال اور نباشد.

کتاب در شش بخش و هر بخش دارای فصل های متعدد است. نویسنده به مناسبت های گوناگون، در لابه لای این بخش ها و فصل ها، به آن دسته از مباحث مناقشه بر انگیز، همانند ماجرای فدک، مقام حضرت زهرا(س) و هجوم به خانه آن حضرت، و ارث پیامبر(ص) نیز پرداخته است.