مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : اهل البیت(ع) و مصلحة الاسلام العلیا
پديدآورنده : فؤاد کاظم مقدادی
محل نشر : قم
ناشر : مؤسسه الثقافیة للمجمع العالمی لاهل البیت(ع)
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1419ق
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 274
قطع : وزیری
زبان : عربی
جستجو در Lib.ir

اهل البیت(ع) و مصلحة الاسلام العلیا

پژوهش و تحلیلی است در شناخت اهل بیت(ع) و شیوه های عملی آنان در دفاع از اسلام.

پژوهش و تحلیلی است در شناخت اهل بیت(ع) و شیوه های عملی آنان در دفاع از اسلام. مؤلف در راستای شناخت اهل بیت رسول خدا و معرفی اصول و روش های عملی آنان در جهت حفظ و شکوفایی اسلام، با بهره بری از آیات و روایات فریقین، این کتاب را به نگارش در آورده و آن را در یک پیشگفتار، سه فصل و یک خاتمه به سامان کرده است.

وی در فصل نخست، ولاء و محبت اهل بیت را مورد بحث و بررسی قرار داده و ضمن ضروری دانستن آن، شیوه های شناخت آنان را معرفی کرده است. تبیین اصول و محورهای اصلی حرکات تعالی بخش اهل بیت و رابطه با اسلام، بحث بعدی نویسنده است. وی، حفظ اسلام در عقیده و تشریع، و حفظ مصلحت اسلام محمدی، و پایداری وحدت مسلمانان را سه محور اصلی گفتار و رفتار اهل بیت دانسته و ضمن تبیین و تشریح این موضوع، رهبری اهل بیت(ع) و سیطره فرهنگ آنان را بر جهان اسلام، عامل وحدت و رشد و شکوفایی و فرهنگ آن معرفی کرده و دلایل خود را در این خصوص بر شمرده است.

فصل سوم کتاب، به رهبری اهل بیت، اساس حکومت اسلامی در مدرسه این خاندان و شیوه تعلیم عقیده از سوی آنان، اختصاص یافته است. خاتمه کتاب، به اهل بیت به عنوان پیشوا و فرمانده اتحاد اسلامی نگاه شده است. مؤلف به شبهه هایی نیز که ممکن است در این رابطه مطرح شود، باسخ گفته است. کتاب حاوی چندین فهرست فنی نیز هست.