تاريخ : سه شنبه 1394/8/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46367
6 عنوان کتاب بنیاد فرهنگی رضوی با موضوع سیره رضوی رونمایی شد

6 عنوان کتاب بنیاد فرهنگی رضوی با موضوع سیره رضوی رونمایی شد

در هفدهمین «نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران ایران»، از 6 عنوان کتاب بنیاد فرهنگی رضوی با موضوع ترویج سبک زندگی امام رضا(ع) رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن C آستان قدس رضوی در این نمایشگاه برگزار شد، اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور این بنیاد مجموعه ۱۶ جلدی کتاب مکالمه زبان انگلیسی مطابق با ادبیات ایرانی اسلامی و با موضوع ترویج سبک زندگی امام رضا(ع) را تالیف کرده که در کشور و همچنین در برخی کشورها این کتب توزیع شده است.
«محمدتقی فخریان» افزود: در این نمایشگاه ۶ عنوان کتاب از سوی بنیاد فرهنگی رضوی رونمایی شد که شامل چهار عنوان کتاب انگلیسی، یک عنوان کتاب «برنامه ریزی و مدیریت زمان» و یک عنوان کتاب «گذری بر تحقیق پژوهش» است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی به رویکردهای پژوهشی اهتمام ویژه ای دارد این بنیاد مجموعه کتب و برخی محصولات کمک آموزشی مورد نیاز را با همکاری مرکز پژوهش سرا و سایر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی تهیه کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده است.
فخریان با تاکید بر اینکه معتقدیم که مدارس امام رضا(ع) باید الگوی برتر سایر مدارس کشور باشند، گفت: خوشبختانه با تایید برخی از مراکز وابسته به وزارت آموزش و پرورش این مدارس توانسته به سرعت به عنوان مراکزی برتر در حوزه آموزشی، تربیتی و پژهشی قرار گیرند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی همچنین دبیرستان علوم و معارف اسلامی را از جمله مدارس منحصر به فرد کشور عنوان کرد و افزود: این مرکز با جذب ۱۷۰ دانش آموز، از مجموعه های تربیتی و پژوهشی است که می تواند به عنوان الگوی برتر در سند تحول بنیادین آستان قدس رضوی قرار گیرد.
فخریان تصریح کرد: مبدا حرکت مدارس امام رضا(ع) به سمت موفقیت های پژوهشی و آموختن آموزش های لازم است و در این راستا سایر موسسات نظیر انتشارات به نشر، موسسه خدمات مشاوره ای و تربیت بدنی آستان قدس رضوی می توانند مکمل ما در بحث آموزش های رسمی باشند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مجموع ۶ هزار و ۶۵۰ دانش آموز در ۱۴ آموزشگاه امام رضا(ع) وابسته به بنیاد فرهنگی رضوی مشغول تحصیل هستند و این مجموعه خود را ملزم به اجرای مقررات و برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار داده است.
لازم به یادآوری است؛ این نمایشگاه پنجم لغایت ۱۲ آبان سال جاری برپاست و همه روزه آستان قدس رضوی پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان در سالن c از ساعت ۱۵ تا ۲۲ خواهد بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :