تاريخ : پنج شنبه 1394/5/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 44402
جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) مهم‌ترین برنامه دهه کرامت

جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) مهم‌ترین برنامه دهه کرامت

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع): برنامه دهه کرامت جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، این برنامه‌ها از 22 مردادماه به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به کشور در شلمچه و با همکاری مسئولان استان خوزستان آغاز می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللیامام رضا (ع)با بیان اینکه امسال برای نخستین بار اساسنامه مجمع خادمان فرهنگ رضوی تدوین شده است، گفت: قرار شده مجمع خادمان فرهنگ رضوی در یک شبکه جهانی دور هم جمع شده تا بتوانیم خادمان را در یک تشکل بومی گردهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید جواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، عصر دیروز، ۲۱ مردادماه در نشست شورای برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) یک عملیات ۳۶۵ روزه است که آثار و برکاتش در دهه کرامت ظاهر می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره یک اتفاق کم نظیر است که  با حضور ۷۹ کشور و در ۷۱۸ نقطه دنیا توسعه یافته و همه ارکان کشور حول یک محور و متفق القول در آن فعایت می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه در این جشنواره ۳۶۰ دستگاه و تشکل در داخل و خارج از کشور حضور دارند و سه نوع برنامه عمومی، تخصصی و بین‌المللی در آن پیش بینی شده است، اظهار کرد: برنامه‌های عمومی و مردمی، جشن‌های های دهه کرامت را شامل می شود؛ همچنین برنامه‌های تخصصی نیز مبتنی بر جشنواره و کنگره است و در نهایت به تولید آثار فاخر می‌انجامد و در بخش بین الملل نیز مجموعه‌ای از فعالیت‌های خارج از کشور انجام می‌شود.

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)؛ مهم‌ترین برنامه دهه کرامت

وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه دهه کرامت جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، اظهار کرد: این برنامه‌ها از فردا، ۲۲ مردادماه به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به کشور در شلمچه و با همکاری مسئولان استان خوزستان آغاز شده و پس از برپایی نماز مغرب و عشاء با قرائت دعای کمیل خاتمه می‌یابد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه پس از این برنامه جشنواره به صورت رسمی در حرم حضرت معصومه(س) در قم افتتاح می‌شود، افزود: در این زمان تمامی برنامه‌ها به طور رسمی در کل کشور آغاز خواهد شد و در نهایت این جشنواره سوم شهریورماه در مشهد به کار خود پایان می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه امسال برای نخستین بار اساسنامه مجمع خادمان فرهنگ رضوی تدوین شده است، عنوان کرد: قرار شده است مجمع خادمان فرهنگ رضوی در یک شبکه جهانی دور هم جمع شده تا بتوانیم خادمان را در یک تشکل بومی گردهم آوریم که کار در بخش آسیا و اقیانوسیه آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره ۵۰۰ مهمان از داخل و خارج از کشور حضور دارند، عنوان کرد: سه ستاد در کشور فعال شده است که ستاد بین‌الملل آن متشکل از ۳۱ نهاد از خارج کشور است، ستاد ملی متشکل از استان‌هاست و نیز ستاد استانی که این ستادها هر ۱۵ روز یک‌بار جلسه برگزار می‌کنند.

برگزاری میزگرد با میهمانان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خواستار برگزاری میزگرد با حضور میهمانان جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) توسط صداوسیما شد و گفت: مسئولان صداوسیما عنوان کرده‌اند با اینکه این برنامه نیازمند کار تولیدی، فضا و دکور مناسب است، اما در تهیه این برنامه تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در مشهد اضافه کرد: در تلاش هستیم تا برای عدم ایجاد مزاحمت و برگزاری هرچه مطلوب‌تر در حاشیه این مراسم، غرفه‌های کودک و مهدکودک‌های قرآنی با مشارکت سازمان بهزیستی خراسان رضوی استقرار یابد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :