تاريخ : دوشنبه 1393/8/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 37002
اخلاق مداری خانواده، نیاز جامعه غرب است

اخلاق مداری خانواده، نیاز جامعه غرب است

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی در جمع مسؤلان دانشگاه سالزانیای کشور ایتالیا با بیان اهمیت و جایگاه خانواده اظهار داشت: نظام تربیتی خانواده در جوامع غربی در دوره معاصر نیازمند بازنگری است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث که به همراه هیئت علمی به ایتالیا سفر کرده، در دومین سفر خود، ضمن بازدید از دانشگاه پاپی سالزیانا ، با معاون دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار «چالشهای پیش روی مسیحیت در عصر حاضر» طرح شد و حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در زمینه اهمیت و جایگاه خانواده گفت: باید با هدف استحکام بنیان خانواده بازنگری در کارهائی که در دوره معاصر صورت پذیرفته انجام بگیرد.

گفتنی است، در ادامه این نشست ،حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی نیا «ضرورت اخلاق مداری» را مطرح کرد و گفت
: با توجه به مشکلاتی که در جهان معاصر بوجود آمده لزوم اهمیت به مسائل اخلاقی بیشتر شده و لازم است ما بر مشترکات خود تأکید کنیم مخصوصا اینکه مسیحیت و اسلام در حوزه اخلاق دارای مشترکات زیادی هستند و از غنای زیادی برخودار هستند.

گفتنی است؛ دانشگاه سالزیانا یکی از دانشگاه های پاپی وابسته به واتیکان است که دارای۶ دانشکده و ۲۰۰۰ دانشجو از ۹۷ کشور دنیا می باشد و به لحاظ امکانات، یکی از مجهزترین و بهترین دانشگاه های واتیکان می باشد. کتابخانه دانشگاه با ۸۰۰ هزار جلد کتاب به صورت اتوماتیک اداره می شود که ۸ هزار جلد آن نیز دیجیتالی شده است. دانشکده تعلیم و تربیت در این دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است و ۹۰۰ دانشجو در آن تحصیل می کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :