تاريخ : شنبه 1393/7/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34636
ارسال بیش از 600 مقاله به همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان

ارسال بیش از 600 مقاله به همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان

دبیر اجرایی همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از ارسال بیش از ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش حدیث نت، حجت‌الاسلام حسن شکراللهی روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه، در پیش نشست همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با عنوان رویکرد علامه طباطبایی به حدیث در تفسیر المیزان که در تالار پژوهش موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با همکاری پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) و مسئولان برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی، بازسازی و بازتولید علوم انسانی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی و نقش آن در ارائه، تثبیت و فرهنگ‌سازی در قلمروی معارف قرآن و اهل بیت(ع) از جمله اهداف همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی است.

وی افزود: برگزاری این همایش از سه سال گذشته برنامه‌ریزی شده که ۲۲ و ۲۳ آبان ماه در موسسه امام آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با اشاره به برنامه‌های مختلف برای همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان گفت: تاکنون ۱۱ پیش نشست برای همایش برگزار شده و بیش از ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی ارسال شده که برترین‌های آنها پس از ارزیابی در مجله‌های پژوهشی چاپ می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۵ مصاحبه علمی انجام شده و ۱۵ میهمان از کشورهایی مانند عراق، لبنان، پاکستان، اندونزی انگلیس، آمریکا، کانادا و روسیه با هدف ارائه مقالات علمی دعوت شده تا بتوانیم علامه طباطبایی و تفسیر المیزان و معارف قرآن را عرضه و صادر کنیم.

شکراللهی خاطرنشان کرد: شان و عظمت علامه طباطبایی در خارج کشور ناشناخته‌تر از داخل است و ما در این زمینه وظیفه داریم که این شخصیت بزرگوار را معرفی کنیم.

در پایان، پیش نشست همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با عنوان رویکرد علامه طباطبایی به حدیث در تفسیر المیزان میزگرد علمی برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :