تاريخ : یکشنبه 1393/6/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34379
نشریه «سبک زندگی اهل بیت(ع)»، با محوریت امام رضا(ع) منتشر می‌شود

نشریه «سبک زندگی اهل بیت(ع)»، با محوریت امام رضا(ع) منتشر می‌شود

سومین شماره ویژه‌نامه «سبک زندگی اهل بیت(ع)»، با محوریت سبک زندگی امام رضا(ع) طی روزهای آینده و به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ویژه‌نامه سبک زندگی اهل بیت(ع) در راستای زمینه‌سازی برای محققان و پژوهشگرانی که تمایل به مطالعه و تحقیق پیرامون سبک زندگی اهل بیت(ع) دارند، توسط دبیرخانه همایش علمی ـ پژوهشی سبک زندگی اهل بیت(ع) که زیر نظر معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند منتشر می‌شود.
انتشار این ویژه‌نامه از زمستان سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تاکنون دو شماره از آن منتشره شده و قرار است که سه شماره دیگر نیز امسال منتشر شود. از این سه شماره، یعنی شماره سوم تا پنجم، شماره سوم که بخشی از آن به سبک زندگی امام رضا(ع) اختصاص دارد طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.
بنا بر این گزارش، در پرونده سبک زندگی امام رضا(ع) در شماره سوم مطالبی همچون گفت‌وگو با نعمت‌الله صفری فروشانی با عنوان «سبک‌شناسی زندگی امام رضا(ع)»، «سبک زندگی عبادی امام رضا(ع)» از حجت‌الاسلام دلیری، «بایسته‌های مدیریت در سبک زندگی امام رضا(ع)» از سیدحامد صدر، «از سیره رضوی تا سبک زندگی» از عین حسام‌الدین، «سبک زندگی امام رضا(ع) در ارتباط با خانواده» از محمد نوروزی و «زندگی به سبک اسلامی» از حامد عبداللهی و گزارش نشستی تخصصی «سبک زندگی فاطمی» با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی آمده است.
در شماره سوم ویژه‌نامه «سبک زندگی اهل بیت(ع)» پرونده‌ای نیز به سبک زندگی اقتصادی اهل بیت(ع) اختصاص یافته است.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی با عنوان «معیار کار و تولید و کسب درآمد و مصرف اهل بیت(ع)، جلب رضایت الهی»، گفت‌وگو با محمدجواد توکلی با عنوان «سبک زندگی اقتصادی اهل بیت(ع)»، یادداشت خانم «حیات اقتصادی ائمه(ع)» از سیده معصومه اخلاقی، «لقمه حلال» از حجت‌الاسلام محمدرضا فلاح و گزارش نشستی تخصصی با سخنرانی سیدضیاء الدین میرمحمدی با عنوان «سبک زندگی عالمان و حاکمان و نسبت آن با تعالی و انحطاط تمدن اسلامی از دیدگاه امام علی(ع)» مطالب این پرونده هستند.
سومین پرونده سومین شماره ویژه‌نامه «سبک زندگی اهل بیت(ع)» پرونده‌ایست با محوریت راه‌های ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) در حوزه بین‌الملل.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران طوسی با عنوان «باید از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم آرام آرام جامعه را متحول کنیم»، گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سعید شمس با عنوان «مردم اوگاندا تشنه دریافت معارف اسلام ناب هستند»، گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی پاکپور با عنوان «بهترین راه برای ترویج سبک زندگی اهل بیت، التزام عملی به آموزه‌های آنان است» و «سبک زندگی اهل بیت(ع) الگویی برای همه جهانیان» از حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی مطالب آخرین پرونده است.
معرفی کتاب، فهرست مقالات و چکیده‌های رسیده به دبیرخانه همایش علمی ـ پژوهشی سبک زندگی اهل بیت(ع) و عناوین و سرفصل‌های فراخوان مقالات همایش از دیگر مطالب این شماره هستند.
یادآور می‌شود، این مجموعه به سردبیری مسعود معینی‌پور منتشر می‌شود و سیدشهاب لاجوردی نیز دبیر تحریریه این ویژه‌نامه است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :