مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : محمد(ص)؛ انسان، پیامبر
پديدآورنده : عادل صلاحی
محل نشر : تهران
ناشر : آبفام
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1382 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 728
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

محمد(ص)؛ انسان، پیامبر

پژوهشی درباره زندگی پیامبر بزرگ اسلام و شناخت سنّت و سیره آن بزرگوار است.

پژوهشی درباره زندگی پیامبر بزرگ اسلام و شناخت سنّت و سیره آن بزرگوار است. این کتاب با استناد به منابع مهم تاریخی، به زبان های عربی و انگلیسی نگاشته شده است.

نگارنده در آغاز، سال های کودکی، نوجوانی و جوانی آن حضرت را به همراه رخدادهای زندگی وی در این سال ها، بررسی می کند. سپس به تشریح اوصاف و حالات پیامبر و رویدادهای پیرامون او و شکل گیری زمینه های نبوت و رسالت می پردازد.

آن گاه درباره مسئولیت سنگین هدایت، دعوت مردم به یکتاپرستی، مخالفت و مبارزه سران قدرتمند قریش، رویارویی آن حضرت با موانع و مصایب و مشکلات، هجرت به مدینه و توطئه و کارشکنی های منافقان و مشرکان سخن می گوید.

در ادامه، به موقعیت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی مسلمانان در مدینه، مقدمات پیدایش جنگ ها، پیروزی ها و شکست مسلمانان اشاره می کند. ایثار و فداکاری خدیجه و علی بن ابی طالب(ع) در سیر این تحولات و رویدادها بسیار قابل تأمل و توجه است. نویسنده در بخش های دیگری از این کتاب، موفقیت روزافزون مسلمانان و پیامبر را در عرصه های سیاسی، نظامی، تشکیل حکومت و تنظیم و تدبیر امور اداری و حقوقی جامعه، انعقاد پیمان ها و قراردادهای سیاسی و اقتصادی با قبایل و طوایف و دیگر سرزمین های مجاور بررسی می کند.