تاريخ : شنبه 1397/11/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 68139
مهدویت، هویت انقلاب اسلامی است و نه جزء و بخشی از آن!

مهدویت، هویت انقلاب اسلامی است و نه جزء و بخشی از آن!

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ملائی، در همایش «مهدویت و انقلاب»: از دید رهبری، مهدویت هویت انقلاب اسلامی است و نه جزء و بخشی از آن و اگر مهدویت را قبول نداشته باشیم جایی برای ولایت فقیه و حکومت اسلامی باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ملائی، نویسنده آثار مهدوی، با اشاره به فاصله گرفتن مسئولان از سبک زندگی منتظرانه گفت: امروز سندهای چشم‌انداز نوشته می‌شود ولی در سند چشم‌انداز خبری از امام زمان(عج) نیست. وقتی اعتراض کنیم می‌گویند بیایید بحث علمی کنیم؛ آیا بحث از امام زمان(عج) علمی نیست؟.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ملائی، نویسنده آثار مهدوی، ۱۱ بهمن ماه، در همایش «مهدویت و انقلاب» در مجتمع یاوران مهدی (عج) با بیان اینکه آرمان مهدویت باید همگانی باشد، گفت: شرمنده می‌شوم مسئولی در حکومت اسلامی یا از امام زمان (عج) حرف نمی‌زند و اگر حرف هم می‌زند از نقد امام سخن می‌گوید.

وی افزود: مقام معظم رهبری مهدویت را آرمانی می‌دانند که همه مردم و مسئولان باید در راه تحقق این آرمان، تلاش جهادی و در نهایت توان انجام دهند.

ملائی افزود: اگر کسی به اولویت دست چندم بپردازد و این آرمان را فراموش کند جفا کرده است؛ در اندیشه امام (ره) و رهبری تصریح است که اگر کسی در این کشور مسئولیت خرد و کلانی را بپذیرد و به این آرمان معتقد نباشد گرفتن آن مسئولیت برای او حرام شرعی است؛ در این صورت خیلی‌ها از گردونه انتخاب رد می‌شوند.

این نویسنده آثار مهدوی با بیان اینکه محوریت انتظار در سبک زندگی همه مسئولان مخصوصا باید همه کارگزاران دیده شود تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال ۶۹ یعنی بیش از یک ربع قرن قبل، این بحث را مطرح کردند و اگر همین فرهنگ از آن دوره در کشور دنبال می‌شد ما امروز اینقدر مشکلات نداشتیم.

این محقق بیان کرد: رهبری در سخنانی فرمودند که قانون دان‌های قانون‌شکن خطرناکتر از همه هستند و اگر این مسئله رواج یابد یک فاجعه است؛ ایشان همچنین تاکید کردند که در نظام اسلامی، فریب و حیله‌گری برای جلب آراء مردم خودش جرم است، ولی در کجای قوه قضائیه این مسئله جرم تلقی شده است؟.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، معتقدند که عدالت‌گستری باید در همه سطوح مورد توجه مسئولان باشد و مهدویت در داخل و خارج کشور ترویج شود، اظهار کرد: تربیت انسان‌های صالح تراز انقلاب مهدوی و اسلامی از دید رهبری و امام خمینی (ره)، فتح‌الفتوح انقلاب است، ولی چقدر در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش دنبال تربیت انسان‌های تراز انقلاب بودیم؟ امروز با کمبود نیرو‌های متعهد مواجهیم.

وی تاکید کرد: از دید رهبری، مهدویت هویت انقلاب اسلامی است و نه جزء و بخشی از آن و اگر مهدویت را قبول نداشته باشیم جایی برای ولایت فقیه و حکومت اسلامی باقی نمی‌ماند.

این محقق با بیان اینکه جوان‌ها در نظام اسلامی باید فرصت و مجال بیابند اظهار کرد: همین قشر، بار جنگ را بر دوش کشیدند و هدایت کردند و باید به آنان نقش داده شود تا آرمان‌های انقلاب را پیش ببرند، ولی امروز پیرترین افراد را در پست‌های مختلف گذاشته‌ایم البته همه احترام دارند و باید دست‌بوس آنان باشیم، ولی جای جوانان باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: امروز سند‌های چشم‌انداز نوشته می‌شود، ولی در سند چشم‌انداز، خبری از امام زمان نیست و وقتی اعتراض کنیم می‌گویند بیایید بحث علمی کنیم؛ آیا بحث از امام زمان (عج)، علمی نیست؟.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :