مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : دولة المهدی یا حکومت امام زمان(ع)
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : مؤلف
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1381ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 784
قطع : وزیری
زبان : عربی ـ فارسی
جستجو در Lib.ir

دولة المهدی یا حکومت امام زمان(ع)

پژوهشی است در باره امام مهدی(ع) و ظهور و دولت وی.

پژوهشی است در باره امام مهدی(ع) و ظهور و دولت وی. کتاب به نام دولت مهدی است، اما مباحث آن، فراگیر است و همه مطالب و مباحث مربوط به امام مهدی را در بر می گیرد. این اثر با انگیزه توجه دادن شیعیان به امام زمان(ع) و با بهره گیری از منابع حدیثی، تفسیری و کلامی اهل سنت و شیعه و نیز، از آثار و تألیفات نویسندگان تألیف شده است و سامان درستی هم ندارد، به گونه ای که مخلوطی از عربی و فارسی و گاه، با متن فارسی و پاورقی های عربی، اعم از حدیث و غیر آن تنظیم شده است.

مباحث کتاب با ذکر چند حدیث از پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) در باره حضرت مهدی(ع) آغاز و در ادامه از شهادت امام عسکری، ولادت امام مهدی، نام ها و لقب ها و کنیه های او، سخنان علما در باره وی، و احادیث اهل سنت مربوط به حضرت حجت و آیه های نازل شده در باره ایشان، غیبت صغرا و کبرا، و دلایل آن سخن گفته شده است. آن گاه نویسنده، موانع قیام امام و طول عمر او و سفیران آن حضرت را بر رسیده و سپس به فقهای جامع الشرایط، مردم آخرالزمان و حوادث دوران ظهور اشاره کرده است.

وی در ادامه بحثی از رجعت به میان کشیده و از وجود دجال در آخر الزمان خبر داده، و از شیوه های رفتاری امام و انتقام کشی او و قیام و مکان آن و یاران امام و دعاهایی که از ناحیه امام زمان رسیده و کسانی که به زیارت امام نائل شده اند، را شماره کرده و حکایت های دیدارها را بازگو نموده است. مباحثی مفصل در باره ندبه و اشعاری در باره امام زمان، پایان بخش کتاب است.