مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : از امام مهدی(ع) بیشتر بدانیم
محل نشر : قم
ناشر : دارالحدیث
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1395ش
تعداد صفحه : 136
قطع : رقعی
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

از امام مهدی(ع) بیشتر بدانیم

72 پرسش و پاسخ در باره امام مهدی(ع) براساس دانش نامه امام مهدی(ع)

پیامبر(ص) و امامان معصوم در احادیث بسیاری به معرّفی امام مهدی(ع)، چگونگی ظهور و حکمرانی او، دوران طولانی غیبت و پیدایش خرافه ها و مهدیان دروغین پرداخته اند. مهم تر، این که آنان در سخنان خود، انتظار و شیوه درست آن را بیان نموده و راه نجات و چگونه زندگی کردن در این دوران سخت را ارائه کرده اند.

هدف از تألیف این کتاب، آشنایی مخاطبان با آموزه های پیامبر(ص) و امامان(ع) درباره امام مهدی(ع) است. بدین جهت، برخی از مهم ترینِ این آموزه ها در قالب پرسش و پاسخ آماده و در نُه بخش با موضوعاتِ: امام مهدی در ادیان و مذاهب دیگر، زندگانی و ویژگی های امام مهدی، غیبت امام مهدی، دیدار با امام مهدی، انتظار فَرَج، نشانه های ظهور، رجعت، تعیین وقت ظهور و امام مهدی در زمان ظهور، ارائه شده اند.

منبع این کتاب، دانش نامه امام مهدی(ع) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ[۱]است. روشن است که پاسخ ها در این کتاب به تناسب حجم آن، کوتاه آمده است و خوانندگان محترم می توانند برای دستیابی به مطالب بیشتر، به دانش نامه مراجعه نمایند.


[۱]. دانش نامه امام مهدی(ع) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ (تألیف محمّد محمّدی ری شهری، با همکاری محمّدکاظم طباطبایی و جمعی از پژوهشگران، مترجم: عبد الهادی مسعودی، دار الحدیث، چاپ اوّل، ۱۳۹۳ش) ده جلد و دارای چهارده بخش با عناوین: مهدویت از نگاه کلّی، زندگی نامه امام مهدی، غیبت امام مهدی، سفرا و وکلای امام مهدی، توقیعات امام مهدی، دیدار با امام مهدی، وظایف مسلمانان در روزگار امام مهدی، دعا، توسّل و استخاره، زیارات، نشانه های ظهور، قیام، سیره حکومتی امام مهدی، نمونه هایی از سروده های مهدوی و کتاب شناسی مهدویت است.