تاريخ : پنج شنبه 1397/9/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 67718
نشست علمی بررسی نرم‌افزار «درایةالنور» در قم برگزار شد

نشست علمی بررسی نرم‌افزار «درایةالنور» در قم برگزار شد

نشست علمی ویژگی‌های پژوهشی نرم‌افزار درایة‌النور به همراه ارائه قابلیت‌های نسخه جدید، با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه حدیث و علوم حدیث در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به همت پژوهشکدۀ فناوری اطلاعات و علوم اسلامی وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و با همکاری انجمن حدیث حوزه علمیه قم، نشست علمی ویژگی‌های پژوهشی نرم‌افزار «درایة‌النور» به همراه ارائه قابلیت‌های نسخه جدید، با حضور محققان و پژوهشگران حوزه حدیث و علوم حدیث در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، رئیس  این مرکز  درقم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی، مدیر گروه حدیث و سیره مرکز نور و رئیس پژوهشکدۀ فناوری اطلاعات و علوم اسلامی، در این نشست، ضمن خوشامدگویی به اساتید و حدیث پژوهان حاضر در جلسه گفت:
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، در طی سه دهه فعالیت با ارائه محصولات خود تاثیرات عمیقی در فعالیت‌های پژوهشی شکل داده که همین تاثیرات نیز حاصل کارهای پژوهشی وسیعی است که توسط پژوهشگران نور صورت می‌گیرد و شایسته است که این پژوهش‌ها نیز مورد نقد و بررسی واقع شود تا این روند رو به رشد محصولات نور تداوم داشته باشد.

در ادامه این نشست،حجت الاسلام احسان سرخه‌ایوحجت الاسلام حیدر مسجدیبه عنوان ناقد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‌هایی و تاثیر آن در ارتقای رضایت‌مندی کابران از نرم‌افزارهای نور، به ارائه نقد و نظرات خود در ارتباط با شکل، ابزارها و قابلیت‌های فنی و پژوهشی نرم‌افزار و همچنین نقدهایی در دو محور محتوایی سند و راوی نرم‌افزار درایة‌النور، پرداختند.

این گزارش می‌افزاید: پس از ارائه نظرات ناقدین، حجج اسلام صفایی و مقیمی از کارشناسان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، به ارائه توضیحات و پاسخ به نقدهای ارائه شده پرداختند و سپس قابلیت‌های جدید پژوهشی ارائه شده در نسخه ۲ نرم‌افزار درایة‌النور را برای حضار تشریح نمودند.

در پایان این نشست نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و کارشناسان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به سوالات پژوهشگران و حدیث پژوهان حاضر در جلسه پاسخ دادند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :