دفاع از مهدويت - صفحه 246

خود را در دين اسلام رواج دهد. احاديثى كه ترجيح يهوديت بر اسلام در بعضى از آنها مشهود است ۱ از جمله بخارى در صحيح خود نقل كرده است كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: براى هيچ بنده اى سزاوار نيست كه بگويد: «من برتر از يونس بن متى هستم». ۲
4. وجوه شبهات ميان قضاوت مهدى عليه السلام و داود عليه السلام :
احاديثى كه چگونگى داورى داود عليه السلام را بيان مى كند، مانند احاديثى است كه از داورى مهدى عليه السلام در آخر الزمان خبر مى دهد. ۳ چنان چه سليمان از داود ارث مى برد، مهدى عليه السلام هم وارث آل محمد صلى الله عليه و آله است. در حديثى آمده است: داود عليه السلام در داورى ميان دو نفر بدون طلب بيّنه مجرم را به قتل رساند، ۴ و در مورد مهدى(عج) هم وارد شده كه بدون درخواست بيّنه و مانند داود عليه السلام حكم مى كند. ۵
5. ابطال اين سخن كه دين محمد صلى الله عليه و آله با احاديث مهدى عليه السلام نسخ مى شود:
محب الدين الخطيب و دكتر غفارى مدعى اين مطلب هستند و گفته اند: با اين احاديث به يهوديت بازگشته ايم:
اما بر ابطال اين سخن همين بس كه نسخ در جايى است كه دليل آن از حكم منسوخ مؤخر باشد، اما اگر دو دليل با هم باشند، هيچ كدام ناسخ ديگرى نيست. ۶ و بر اتهام خطيب همين كافى است كه وى از يزيد بن معاويه دفاع كرده شيعه را متهم مى كند، غفارى هم او را تأييد مى كند اما درباره احاديث بايد گفت: داورى مهدى عليه السلام مانند اجداد پاكش خواهد بود. نه مثل معاويه و يزيد. دعوت او ادامه دعوت در آيات تطهير و مباهله و هل اتى و حديث كساء مى باشد و چگونگى حكم حضرت بر اساس حكم خدا و قرآن و حكم رسول اللّه صلى الله عليه و آله است، نه ظن و قياس و استحسان. و با علم الهى الهام شده و خطاناپذير حكم مى راند. پس آيا حكم امام مسلمين از روى علم الهى نسخ شريعت شمرده مى شود؟!

1.اضواء على السنة المحمدية، محمود ابوريه، ص ۱۷۲ـ۱۷۳.

2.صحيح البخارى، ج ۳، ص ۱۲۵۵، كتاب الانبياء.

3.اصول الكافى، ج ۱، ص ۳۲۷، ح ۱.

4.الجواهر السنيه، ص ۸۲.

5.اصول الكافى، ج ۱، ص ۴۲۶، ح ۱۳.

6.بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۸۳.

صفحه از 259