تاريخ : پنج شنبه 1395/7/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54059
اندیشه مهدوی رکن اعتقادی شیعه است

اندیشه مهدوی رکن اعتقادی شیعه است

حجت الاسلام پورسید آقایی دبیر دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت:
اندیشه مهدوی رکن اعتقادی شیعه است، از این رو باید از ظرفیت های اندیشه مهدویت استفاده کنیم تا یک منتظر واقعی برای ظهور مهدی موعود(عج) باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، دبیر دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، در مراسم تواصی به حق مؤسسه دارالحدیث، با بیان اینکه مهدویت رمز هویت ماست، گفت: اندیشه مهدوی رکن اعتقادی شیعه است، از این رو باید از ظرفیت های اندیشه مهدویت استفاده کنیم تا یک منتظر واقعی برای ظهور مهدی موعود(عج) باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجید پور سید آقایی افزود: یکی از فعالیت های برجسته موسسه آینده روشن، برگزاری هر ساله همایش بین المللی دکترین مهدویت است.

وی بیان داشت: این همایش همه ساله در نیمه شعبان، با شرکت اندیشمندان و محققان داخلی و خارجی و با سخنرانی شخصیت های کشوری و بین المللی در عالی ترین سطح برگزار می شود.

دبیر دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، ضمن دعوت از پژوهشگران دارالحدیث برای شرکت در کمیسیون علمی این همایش، در سال آینده گفت: موضوع سال آینده این همایش «پیشگویی‌های ائمه(ع) درباره عصر ظهور» است.

حجت الاسلام پور سید آقایی خواستار ارائه مقالات پژوهشگران به همایش دکترین مهدویت شد و افزود: انتشار مجموعه مقالات و سخنرانی ها و خبرنامه از دیگر فعالیت های دبیرخانه همایش بین المللی دکترین مهدویت است.

رييس مؤسسه آينده روشن، از توصيه هاي مقام معظم رهبري در استفاده از زبان هنر براي ترويج فرهنگ مهدوی سخن گفت و افزود: ايشان، زبان هنر را بهترين زبان ترويج آموزه هاي مهدوي در سطح جامعه مي دانند.

گفتنی است، مراسم تواصی به حق، با حضور پژوهشگران، پژوهشگاه قران و حدیث، دست اندرکاران، کارکنان و دانشجویان دانشگاه قران و حدیث پس از نماز ظهر و عصر چهارشنبه ۲۸ مهرماه در نماز خانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :