تاريخ : شنبه 1395/6/20 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53394
جایگاه حدیث در حوزه علمیه باید تقویت شود.

جایگاه حدیث در حوزه علمیه باید تقویت شود.

قائم‌مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: باید در حوزه به پژوهش‌های حدیثی بیشتر بها دهیم و جایگاه حدیث در حوزه تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،حجت‌الاسلام رضا برنجکاردر حاشیه بازدید آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ازمؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیثو دیدار باآیت‌الله ری شهریاظهار کرد: پیش از تاسیس رشته در دانشگاه پژوهش‌هایی در پژوهشگاه انجام می‌شود و پس از تصویب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به نیروهایی در این زمینه نیاز داریم که با قرآن، حدیث و علوم اسلامی آشنا باشند تا بتوان وارد عرصه جدید شد.

قائم‌مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی حدیث در حوزه گفت:
مسؤولان این مرکز دانش آموخته‌های دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث هستند، می‌توان به یک معنا آنها را فرزند دارالحدیث نامید و در انجمن حدیث حوزه نیز همین طور است.

وی خاطرنشان کرد: در رشته‌های روانشناسی مثبت‌گرا، کلام امامیه، تفسیر اثری و ارتباطات با گرایش حج این ظرفیت وجود دارد که در دانشگاه‌ها اجرا شود، ولی نیروها محدود هستند.

برنجکار با بیان اینکه باید در حوزه به پژوهش‌های حدیثی بیشتر بها دهیم، گفت:
جایگاه حدیث در حوزه باید تقویت شود، این جایگاه علوم حدیث مانند رجال، فقه الحدیث، تاریخ حدیث و درایه و محتوای حدیث را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ اکنون در فقه عملی از قرآن و حدیث استفاده می‌کنیم، باید تفقه در دین به معنای عام کلمه داشته باشیم، دین در زمینه اقتصاد، مدیریت و روانشناسی، انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی و عقاید نظر داده، بنابراین خوب است تفقه در این آیات و روایات داشته باشیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :