تاريخ : پنج شنبه 1395/4/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51979
افزایش تقاضای فرانسوی‌زبان‌ها برای دریافت کتب دینی اسلام

افزایش تقاضای فرانسوی‌زبان‌ها برای دریافت کتب دینی اسلام

معاون امور بین‌الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: طی سال اخیر 152 عنوان کتاب به 24 زبان مختلف ترجمه شده است و طی ماه‌های اخیر تقاضای فرانسوی‌زبان‌ها برای کتاب المیزان، اهل بیت(ع) و دوستی در قرآن و حدیث بیشتر از گذشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی مطهریسه‌شنبه شب در مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین‌المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن اجتماعات این موسسه در قم برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه دارالحدیث در دنیای اسلام شناخته شده است، اظهار کرد: طی سال اخیر ۱۵۲ عنوان کتاب به ۲۴ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است و طی ماه‌های اخیر با توجه به رخدادهای دنیا تقاضاها فرانسوی زبان‌ها برای کتاب المیزان، اهل بیت(ع) و دوستی در قرآن و حدیث بیشتر از گذشته شده است.

وی ورود به افزایش تولیدات آثار قشر کودک را از محوریت‌های معاونت امور بین‌الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برشمرد و اضافه کرد: کتاب‌های مشخصی در این حوزه به تولید رسیده است که با ترجمه و تولید متون لازم می‌توان به شیوه مطلوب از آنها در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

معاون امور بین‌الملل موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث یادآور شد: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به تنهایی نمی‌تواند آثار خود را به چاپ برساند به همین علت باید مراکز مختلف از جمله جامعة المصطفی و معاونت بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی در این زمینه مشارکت‌های لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های میزان‌الحکمه و حکمت‌نامه در دستور آماده‌سازی قرار گرفته است، تصریح کرد:‌ بازخوانی قراردادهای ترجمه طی ۱۵ سال اخیر از دی‌ماه سال گذشته و استفاده از نرم افزار ساماندهی ترجمه از فعالیت‌های بنیادی گروه ترجمه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بوده است

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :