تاريخ : دوشنبه 1394/10/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 48266
نیاز فراوان به کتب دینی در کشور سوئد

نیاز فراوان به کتب دینی در کشور سوئد

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی گفت: در سوئد کتب دینی شیعی بسیار کم است و با توجه به نگاه مثبت دولت سوئد نسبت به شیعیان و اهل بیت نیاز فراوانی به منابع دینی داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث صبح روز گذشته (یکشنبه۹۴/۱۰/۲۰) اداره امور بین الملل موسسه دارالحدیث میزبان مدیر مرکز اسلامی سوئد، حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای حکیم الهی با توجه به حضور طولانی مدت خود در این نقطه از جهان گفت: در سوئد کتب دینی شیعی بسیار کم است و با توجه به نگاه مثبت دولت سوئد که در سال های اخیر نسبت به شیعیان و اهل بیت علیهم السلام ایجاده شده، نیاز فراوانی به منابع دینی وجود دارد.

مدیر مرکز اسلامی سوئد با اشاره به تجربه فعالیت خود در اندونزی گفت: برخلاف کشور اندونزی در اروپا هزینه ترجمه و چاپ بسیار بالاست تا جایی که کتاب های درسی نیز بایستی طوری توسط دانش آموزان نگه داری شود که برای سال های بعد هم قابل استفاده باشد.

مدیر مرکز اسلامی امام علی علیه السلام با اشاره به سرانه  بسیار بالای مطالعه در اروپا به خصوص کشور سوئد خاطر نشان کرد: آثاری که در فضای گفتگوی بین دینی نگاشته شده از مقبولیت قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

در خلال این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مطهری مدیر امور بین الملل موسسه دارالحدیث گفت: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث آماده همکاری با مرکز اسلامی امام علی علیه السلام می باشد و  در امر تامین منابع دینی به ایشان قول همکاری مساعد داد.

در این دیدار، طرفین در موضوعاتی از قبیل ترجمه قرآن، چاپ و شرکت در نمایشگاه های بین المللی کتاب توافقاتی جهت همکاری انجام دادند.

» لازم به ذکر است که متاسفانه عنوان ایشان اشتباها نماینده مقام معظم رهبری در اروپا ذکر شده بود که بدینوسیله پوزش می‌طلبیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :