تاريخ : چهارشنبه 1393/10/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38531
برگزاری نشست تخصصی غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث

برگزاری نشست تخصصی غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث

نشست تخصصی «غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث» با هدف بررسی نگرش حداکثری به موضوعاتی نظیر «نصب الهی» و «کرامات» ۲۰ دی‌ماه در خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست تخصصی با عنوان «غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث»، با حضور کارشناسان و پژوهشگران این حوزه روز شنبه ۲۰ دی‌ماه در سالن کنفرانس خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، دکتر محمدکاظم رحمتی، استادیار بنیاد دائره المعارف و دکتر محمدهادی گرامی، پژوهشگر حوزه تاریخ اندیشه از سخنرانان این نشست تخصصی هستند.
همچنین دکتر رضا قربانی، حدیث‌پژوه و مدرس دانشگاه نیز از سخنرانان این نشست است که رساله دوره دکتری وی با عنوان «اصالت حدیث شیعه در موضوع مقامات ائمه علیهم‌السلام (نصب الاهی، علم موهوب و کرامات)» که در دانشگاه تهران دفاع شده است مفصلا به موضوع غلو از منظر احادیث پرداخته است.
بر اساس این گزارش، در مقابل برخی نظرات که به وقوع جعل و دسّ حداکثری توسط غالیان و برخی محدثان در کتب حدیثی ناظرند، رساله دکتر قربانی بر آن است تا با نشان دادن شواهدی بر نفی چنین اعتقادی تاکید ورزد و از این طریق مباحثی را که در ارتباط با نگرش حداکثری نسبت موضوعاتی چون: «نصب الهی»، «علم موهوب» و «کرامات» است را اثبات نماید.
نگرش حداکثری نسبت به این موضوعات همیشه در طول تاریخ شیعه مورد نزاع و اختلاف علما بوده است و نظرات کاملاً متفاوتی را نسبت به آن‌ها می‌توان یافت. در این نشست نیز با طرح نظرات مختلف و با محوریت این رسالۀ دکتری، نظرات موافق و مخالف مورد بررسی و بازخوانی قرار خواهند گرفت.
یادآور می‌شود، مجری ـ کارشناس نشست تخصصی «غلوپژوهی از منظر قرآن و حدیث»، دکتر فرهاد الله‌وردی، استادیار دانشگاه آزاد است و نشست مذکور در روز شنبه ۲۰ دی‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن کنفرانس خبرگزاری ایکنا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان قدس، ابتدای بزرگمهر پلاک ۸۵ برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :