تاريخ : پنج شنبه 1393/5/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 33864
هشت همایش در بخش کودک و نوجوان جشنواره امام رضا (ع) برگزار می شود

هشت همایش در بخش کودک و نوجوان جشنواره امام رضا (ع) برگزار می شود

در بخش کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) هشت همایش جداگانه در استانهای مختلف کشور برگزار می شود.

سید جواد جعفریˈ افزود: این همایش ها شامل داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی، قصه گویی، نشریه نگاری کاغذی و الکترونیک، تحقیق و پژوهش، نمایش عروسکی، عکاسی، نقاشی و شعر رضوی است.
وی بیان کرد: امسال هیچ یک از همایش های مزبور در استان خراسان رضوی برگزار نمی شود اما کودکان و نوجوانان این استان تاکنون آثار مختلفی به دبیرخانه استانی این همایش ها در تهران ارسال کرده اند.
وی گفت: تاکنون ۶۴۱ اثر از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به دبیرخانه همایش کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ارسال شده است.
وی افزود: از این تعداد ۱۵۴ اثر مربوط به خاطرات زیارت و داستان کوتاه، ۱۱ اثر مربوط به شعر رضوی، شش اثر مربوط به پ‍ژوهش، ۲۶ اثر مربوط به نشریه کاغذی و الکترونیک، ۱۱ اثر قصه، ۱۵۰ اثر نامه ای به امام رضا (ع)، ۱۵۵ اثر نقاشی، ۱۲۳ اثر عکاسی و پنج اثر نیز مربوط به نمایشنامه خوانی و نمایش عروسکی می باشد.
جعفری اظهار کرد: فراخوان هشت همایش مزبور جشنواره امام رضا (ع) دربخش کودک و نوجوان ۱۹ آذر ماه سال گذشته به مراکز استانها ارسال شد و پس از داوری نتایج نهایی آن از یکم تا ششم شهریور ماه اعلام خواهد شد.
دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) از ششم تا ۱۶ شهریور ماه امسال در استانهای مختلف برگزار می شود که مراسم پایانی آن در سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) در مشهد خواهد بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :