تاريخ : چهارشنبه 1401/9/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 75677
حفظ عزت و عظمت کار آیت‌الله ری‌شهری در تقویت علم حدیث

حفظ عزت و عظمت کار آیت‌الله ری‌شهری در تقویت علم حدیث

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از زحمات بی‌دریغ آیت‌آلله ری‌شهری سخن گفت و از همکاران خود در مجموعه دارالحدیث خواستار شد: با تلاش و کوشش عزت و عظمت کار آیت‌الله ری‌شهری در تقویت علم حدیث را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی قاضی عسکررئیس مؤسسه علمی فرهنگی  دارالحدیث در مراسم مشترک هشتمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث و آیین گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث که صبح امروز در تالار علامه مجلسی پژوهشگاه دارالحدیث قم برگزار شد، درباره اهمیت پژوهش گفت: اگر بخواهیم علم رشد پیدا کند و مردم از آن بهره‌مند شوند، باید روی پژوهش سرمایه‌گذاری کنیم و از آنجا که قرآن و عترت دو امانت رسول خدا کلیدی‌ترین حقیقت برای جامعه اسلامی است، طبیعی است که همه ما باید برای به روز‌رسانی و همراه با زمان حرکت کردن به این دو گنجینه بزرگ توجه کنیم و آن را با ادبیات روز و با زبان روز به مردم و بویژه نسل حوان خود منتقل کنیم.

وی یکی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در حوزه حدیث را نگاه ایشان به آینده دانست و اظهار داشت:

باید به گونه‌ای حدیث را به جامعه عرضه کنیم که همگان بویژه نسل جوان بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند؛ حتی باید با ترجمه این احادیث به زبان‌های زنده دنیا آن‌ها‌ را به جهانیان انتقال دهیم.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث افزود: آینده دانشگاه قرآن و حدیث در زمان پایه‌ریزی دانشکده برای کسی مشخص نبود اما ایشان مصمم به ادامه راه بود و خوشبختانه موفق شد.

وی از ویژگی‌های دیگر آیت‌الله ری‌شهری را نگاه مثبت و فراگیر عنوان کرد و گفت: ایشان به دنبال برتری جویی نبود؛ از توسعه خرافات جلوگیری می‌کرد؛ قرائت قرآن، نماز اول وقت، نماز شب و توسل به معصومان بویژه حضرت زهرا (س) از ویژگی­های برجسته این بزرگوار بود.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث فقدان آیت‌الله ری‌شهری را ثلمه‌ای برای حوزه‌ها و کشور توصیف کرد و گفت: در حوزه‌های علمیه مانند آیت‌الله ری‌شهری افراد زیادی نداریم و آنها کم و انشگشت‌شماراند، ایشان در صحنه­های مختلف انقلاب اسلامی مواظب بود و به من می­گفت «من هر کجا می‌خواهم کاری را انجام دهم، خدا را در نظر می‌گیرم و تلاش می‌کنم که کاری نکنم که خلاف نظر شرع باشد و تا حجت شرعی پیدا نکنم کاری انجام نخواهم داد».

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر متخصصان علوم حدیث و مبانی دینی را در زمان شروع به کار آیت‌الله ری‌شهری بسیار محدود توصیف کرد و اضهار داشت، امروز خوشبختانه افراد متخصص و نیز پژوهشگر در حوزه حدیث فراوان­اند و همگان تلاش می­کنند این میراث گرانبها با قوت و قدرت و عظمت و عزت جلو برود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :