تاريخ : چهارشنبه 1401/9/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 75676
آیت‌الله ری‌شهری نخستین سامان دهنده نوین گروه‌های حدیثی است

آیت‌الله ری‌شهری نخستین سامان دهنده نوین گروه‌های حدیثی است

حجت‌الاسلام والمسلمین برنجکار، آیت‌الله ری‌شهری را نخستین سامان دهنده گروه‌های حدیثی عنوان و تصریح کرد: آیت‌الله ری‌شهری قبل از انقلاب نیز میزان الحکمه را به تنهایی شروع کردند و نشان داده بود که می‌توان کارهای مهم را هم به تنهایی آغاز کرد، اما او پس از انقلاب پژوهش‌های حدیثی را با ساماندهی نوینی پایه گذاری کرد.

حجت‌اسلام والمسلمین رضا برنجکاررئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث در مراسم مشترک هشتمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث و آیین گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث که صبح امروز در تالار علامه مجلسی مؤسسه دارالحدیث قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه‌ای از فعالیت‌های پژوهشی علوم حدیث ابراز داشت:

هیچ گاه پژوهش‌های شیعه در علوم حدیث، سازماندهی شده و از پشتیبانی نهاد و سازمان‌های خاص بهرمند نبود. وی آیت‌الله ری‌شهری را نخستین سامان دهنده گروه‌های حدیثی عنوان و تصریح کرد: آیت‌الله ری‌شهری قبل از انقلاب نیز میزان الحکمه را به تنهایی شروع کردند و نشان داده بود که می‌توان کارهای مهم را هم به تنهایی آغاز کرد، اما او پس از انقلاب پژوهش‌های حدیثی را با ساماندهی نوینی پایه گذاری کرد.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث عشق و علاقه آیت‌الله ری‌شهری به پژوهش‌های علوم حدیثی را ستود و گفت: این عشق و علاقه مشهود بود و درک محتوای قرآن و حدیث و رساندن آن به مردم بسیار مورد توجه ایشان بود؛ در وصیتنامه خود هم از ما خواستند که در عرصه کاربردی‌سازی احادیث وارد شویم و، وظیفه داریم که این کار را انجام دهیم.

حجت‌اسلام والمسلمین برنجکار توجه آیت‌الله ری‌شهری به دانشگاه را ایجاد زمینه‌ای برای گسترش بیشتر معارف حدیث عنوان کرد و گفت: ایشان به هر روشی به دنبال گسترش هر چه بیشتر معارف حدیث در جامعه اسلامی بود.

وی از توسلات آیت‌الله ری‌شهری و توجه به خدا سخن گفت و افزود: تلاش عجیب آیت‌الله ری‌شهری برای ما درس آموز بود و ایشان شبانه‌روز کار می‌کرد که این، برای ما می­تواند الگو باشد.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث درباره تصمیمات جدید پژوهشگاه دارالحدیث گفت: برای عمومی‌سازی حدیث از کسانی که در هر سال در زمینه حدیث فعالیت خوبی داشته‌اند، بدون توجه به اینکه با مجموعه دارالحدیث در ارتباط بوده‌اند یا خیر تقدیر و تشکر خواهد شد؛ از سویی برای معرفی بهتر آثار این مجموعه، مراسم رونمایی از آثار جدید برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :