مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : اندیشه انتظار
پديدآورنده : احمد زمانی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : بوستان کتاب
تاریخ انتشار : 1387
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 528
جستجو در Lib.ir

اندیشه انتظار

شناخت امام عصر وچگونگی حکومت جهانی

«انتظار» ایده و اندیشه سترگى است که بر همه عقاید و رفتارهاى فردِ مسلمان تأثیر مى‌گذارد و او را در مسیر هدایت، راسخ نگه مى‌دارد. تشیع با تأکید بر اندیشه انتظار و شناخت امام عصر(عج) انسان را با حیات طیبه، پیوند مى‌زند و نویدبخش چگونگى حکومت جهانى صالحان است. پژوهشِ حاضر با عنایت به نکته فوق، اندیشه انتظار را در دوازده فصل از تولد حضرت حجة بن الحسن العسکرى تا حکومت جهانىِ آن حضرت، کاویده است.

مصلح جهانی، سردمدار حرکت فطری و انقلابی الهی است. او اندیشه ها را تمرکز می بخشد و انسان ها را به باورهای فطری شیرین خود می رساند و در کوتاه ترین مدت، مدینه ی فاضله ی جهانی موعود را تشکیل می دهد.

اهمیت موضوع مهدویت در میان انسان های امیدوار و منتظر مسلمان خصوصاً شیعیان، سبب شده کتاب های بسیاری در این باره نوشته و این موضوع به بحث گذارده شود. نگارنده در کتاب حاضر نخست خواننده را با علایم ظهور امام زمان (عج) آشنا می کند و سپس جایگاه پذیرش وی را در کتاب های آسمانی، اقوام و ملت های گذشته بررسی می نماید.

کتاب «اندیشه انتظار» در دوازده فصل به این موضوعات پرداخته است:
«ولادت قائم آل محمد»، «در انتظار مصلحی بزرگ»، «مصلح بزرگ در قرآن»، «بشارت ها و پیش گویی ها در روایات»، «غیبت صغری»، «آیین منتظران در غیبت کبری»، «عنایت های قائم آل محمد»، «سوء استفاده از عقاید مهدویت»، «دیدگاه ها درباره تشرف»، «اماکن و مساجد منسوب به حضرت مهدی(عج)»، «علائم ظهور» و «حکومت جهانی قائم آل محمد (عج)» .