تاريخ : شنبه 1399/6/22
کد خبر: 70281

کتاب «دعا و کارکرد آن در زندگی» منتشر شد

کتاب «دعا و کارکرد آن در زندگی» تقریر مباحث حجت الاسلام والمسلمین وحید واحدجوان استاد دانشگاه تهران به کوشش مرضیه دی‌پور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دعا و کارکرد آن در زندگی»، تقریر مباحث حجت الاسلام والمسلمین وحید واحدجوان استاد عرفان اسلامی و مدیرگروه اخلاق و منابع اسلامی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران به کوشش مرضیه دی‌پور به همت انتشارات سبط النبی (ص) به تازگی منتشر شد.

فهرست کتاب عبارت است از:

پیش گفتار

گفتار اول: چیستی دعا

گفتار دوم: شرایط و موانع اجابت دعا

گفتار سوم: چند مسأله معرفتی

در بخشی از سخن پیش گفتار به قلم حجت الاسلام واحدجوان آمده است: این رساله تلاش دارد دعا را تعریف کند، تفاوت آن را با سوال و طلب حاجت بیان نماید و ضرورت، کارکرد، فواید و برکات دعا را توضیح دهد.

در این گفتارها تلاش شده به این سوال پاسخ داده شود که آیا همه دعاهای ما مقبول است یا نه؟ و اگر مقبول است مراتب قبولی دعا چیست؟ همچنین به این سوال مهم پاسخ داده شده که اگر قرار است که ما انسان‌ها با کار و تلاش در دنیا به مقصد و مقصود برسیم، پس دعا چه فایده‌ای دارد؟ چه دعا بکنیم و چه دعا نکنیم، اگر تلاش کنیم به یک سری مسائل نائل می‌شویم و اگر تلاش نکنیم، چه دعا بکنیم و چه دعا نکنیم، به آنها نمی رسیم!

به طور کلی این مجموعه یک نوع آسیب شناسی آن چیزی است که اکنون در جامعه ما به اسم دعا مطرح است.

کتاب «دعا و کارکرد آن در زندگی»، تقریر مباحث حجت الاسلام والمسلمین وحید واحدجوان استاد عرفان اسلامی و مدیرگروه اخلاق و منابع اسلامی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران به کوشش مرضیه دی‌پور به همت انتشارات سبط النبی (ص) در صفحه به شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به بهای ۳۵ هزار تومان به تازگی منتشر شد.

» دریافت کتاب 👇

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :