مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : موسوعة الامام المهدی علیه السلام فی اکتاب و السنة و التاریخ
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : دارالحدیث وسازمان اوقاف و امور خیریه
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1398
تعداد جلد : 7
قطع : وزیری
زبان : عربی
شابک : 978-964-422-935-0
جستجو در Lib.ir

موسوعة الامام المهدی علیه السلام فی اکتاب و السنة و التاریخ

ترجمه دانشنامه امام مهدی(ع) به زبان عربی

موضوع مهدویت، یکى از مترقى ترین اصول اعتقادى، اجتماعى و سیاسى اسلام بوده و در جهان امروز، که انسان ها بیش از هر زمان دیگر تشنه ارزش هاى انسانى و در رأس آنها عدالت اجتماعى هستند، اعتقاد به امام مهدى(ع) زمینه ساز تحقّق این بزرگ ترین آرزوى بشر در طول تاریخ است. بر این اساس، هدف از نگارش دانش نامه امام مهدى(ع) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ، تنها اثبات یک باور اسلامى از منظر پیروان اهل بیت(ع) نیست؛ بلکه افزون بر این، گشودنِ راهى براى اتحاد پیروان همه ادیان، بلکه همه جهانیان، براى پاسخگویى به اصلى ترین نیاز بشر، یعنى حاکمیت عدالت در سرتاسر جهان است.

دانش نامه به این مهم پرداخته و مسائل مرتبط با موضوعات مهدویت را با تکیه بر نصوص معتبر اسلامی بررسی کرده است. این مجموعه گسترده، افزون بر گردآورى متون تاریخى، حدیثى و آیات قرآن درباره مهدویت، پاسخ گویى به پرسش هاى نسل معاصر را به عهده گرفته و با کاوش در متون کهن، کوشیده است براى هر سؤال، پاسخى مستند و منطقى بیابد و آن را در جامه اى نو و مورد قبول، به نسل معاصر ارائه دهد.

محتوای کتاب در چهارده بخش با این عنوان ها تنظیم شده است: امام مهدی(ع) در پرتو ادله کلی، زندگی امام مهدی(ع)، غیبت امام مهدی(ع)، سفیران امام مهدی(ع) در غیبت صغرا، توقیعات امام مهدی(ع)، دیدار امام مهدی(ع) و کرامات او، وظایف مردم در روزگار غیبت، دعا، زیارت ها، نشانه های ظهور امام مهدی(ع)، قیام امام مهدی(ع)، سیره حکومتی امام مهدی(ع)، امام مهدی(ع) از دیدگاه شاعران و کتاب شناسی مهدویت.

این کتاب ترجمه دانشنامه امام مهدی(ع) است.