مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : تاریخ اسلام: عرصه دگر اندیشی و گفت و گو (عصر بعثت)
پديدآورنده : عبدالمجید معادیخواه
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : تهران
ناشر : نشر ذره
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1377ش
تعداد صفحه : 1013
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

تاریخ اسلام: عرصه دگر اندیشی و گفت و گو (عصر بعثت)

نویسنده ضمن شرح و تحلیل رویدادهای مهم تاریخ اسلام و عصر بعثت، زمینه آشنایی مخاطبان را با زندگی پیامبر اعظم(ص) فراهم ساخته است.

نگارنده با استناد به منابع تاریخی، ضمن شرح و تحلیل رویدادهای مهم تاریخ اسلام و عصر بعثت، زمینه آشنایی مخاطبان را با زندگی پرفراز و فرود پیامبر اعظم(ص) فراهم می سازد.

کتاب از سی و پنج بخش کلی تشکیل شده است که از اوضاع پیش از بعثت سرزمین حجاز، خاندان قریش و پیامبر و راه و رسم و شخصیت پیامبر آغاز می شود. سپس یکایک وقایع و اتفاقات تاریخ اسلام را از بعثت پیامبر خاتم(ص)، هجرت به حبشه، آشنایی یثرب با پیامبر، هجرت به یثرب، پایه گذاری تمدن اسلامی در مدینه، تغییر قبله و پی آمدهای آن، در راه آزادسازی مکه، جنگ بدر، پس از پیروزی، جنگ احد، بازتاب شکست، پس از احد، جنگ احزاب، پاسخ به خیانت بنی قریظه، فتح حدیبیه، جنگ خیبر، جنگ موته، فتح مکه، حنین، تبوک و اجرای قانون زکات بررسی می کند و سرانجام با اعلام برائت از مشرکان پایان می پذیرد.

در آغاز کتاب، فهرست تفصیلی موضوع های کتاب در نه صفحه و نیز در پایان کتاب، سی صفحه نمایه موضوع ها، اعلام و اماکن برای استفاده هرچه بهتر پژوهشگران فراهم آمده است.