مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : فاطمة الزهرا برتر از زیبایی ها
پديدآورنده : یوسف صدیق عربانی
محل نشر : قم
ناشر : نشر روح
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1379ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 334
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

فاطمة الزهرا برتر از زیبایی ها

شرح فرازهایی از زندگانی حضرت فاطمه(س) و فضایل و مناقب آن حضرت است.

شرح فرازهایی از زندگانی حضرت فاطمه(س) و فضایل و مناقب آن حضرت است که در چهارده فصل تنظیم و به روش توصیفی نگارش شده است. نویسنده با بهره گرفتن از منابع تاریخی و دینی، ابتدا ابعاد گوناگون شخصیت فاطمه و ویژگی های روحانی و سیره اخلاقی آن حضرت را تشریح و ضمن بازگو کردن برخی از خصوصیات آن حضرت، از جمله آفرینش، نسب، توسل انبیا به نام وی، عصمت، مقام شفاعت و آگاهی از علوم، به ذکر نام ها، لقب ها و کمالات معنوی این بانوی نمونه پرداخته است.

ازدواج فاطمه با علی(ع) و عروسی این دو گوهر نور و شیوه همسر داری فاطمه(س)، فضایل فاطمه و آیات نازل شده در شأن وی، از دیگر موضوعاتی است که نویسنده به تشریح آنها پرداخته است.

ماجرای تصاحب، فدک و موضع گیری فاطمه در برابر آن، خطبه وی و مبارزات سیاسی او در احقاق حق غصب شده خود، مظلومیت این بانوی بزرگوار و شوهرش پس از رحلت رسول خدا از مطالب بعدی کتاب است.

نویسنده، آن گاه به موقعیت فاطمه(س) از دیدگاه قرآن و نزول آیات نازل شده در شأن وی (هل اتی و مباهله) می پردازد. همچنین فاطمه از دیدگاه معصومان، فضایل سادات، ذریه فاطمه، مصحف او و جفر جامع آن حضرت، از دیگر مطالبی است که مؤلف آنها را بررسی کرده است.

در پایان، حدیث کسا، فهرست آیات، احادیث، اشعار و منابع کتاب، آمده است.