مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : پیشوای شهیدان
پديدآورنده : سید رضا صدر
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : قم
ناشر : انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی
نوبت چاپ : سوم
تاریخ انتشار : 1379ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 440
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

پیشوای شهیدان

روایت لحظه به لحظه هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از عرفات به قربانگاه نینوا و همچنین گزارش صحنه شهادت امام و یارانش در روز عاشوراست.

این دفتر، روایت لحظه به لحظه هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از عرفات به قربانگاه نینوا و همچنین گزارش صحنه شهادت امام و یارانش در روز عاشوراست. گزارش آوردگاه نبرد و غریو فتح، هنگامه عشق بازی حسین که در آن، امام محاسن خود را با خون خضاب کرد، و سرانجام، روایت غم و اندوه اسارت است که تمامی دردهای خونین عاشورا را در دل خاندان امام برای همیشه به یادگار گذارد و زخم های سیاه و توهین فاسقان و دنیا دوستان را بر جگر سوخته شان نهاد.

گزارش این دفتر به شیوه داستانی همراه با بیانی سلیس و جذاب است.

نویسنده، برای تشریح مباحث فوق و بررسی ابعاد آنها، کتاب را در یک مقدمه و دو بخش تنظیم کرده است، وی، در مقدمه با اشاره به پذیرش اسلام از سوی افراد گوناگون در آغاز رسالت، به انگیزه های متفاوت آنان پرداخته و اینکه یادشدگان، پس از رحلت پیامبر، چهره واقعی خود را نشان دادند.

بخش نخست کتاب، به قیام حسین(ع) اختصاص یافته و به همراهی با کاروان حسینی منزل به منزل، سخنان امام حسین(ع) و شعارهای آن حضرت بررسی و تحلیل شده و در بخش دیگر، همراه با کاروان اسیران، خطبه های زینب و امام سجاد(ع) در کوفه و شام گزارش و تشریح گردیده است.

پایان بخش کتاب، تبیین سیمای برخی از شهیدان کربلا است. فهرست آیات، اشعار، رویدادهای تاریخی، اصحاب امام، قبایل و مکان ها نیز در پایان کتاب آمده است.