تاريخ : پنج شنبه 1395/10/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55566
ترویج و نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع)، هدف اصلی آستان‌های مقدس است

ترویج و نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع)، هدف اصلی آستان‌های مقدس است

قائم مقام تولیت آستان مطهر حسینی گفت: ترویج و نشر فرهنگ اهل ‌بیت(ع)، هدف اصلی آستان‌های مقدس برای خدمت به زائران به شمار می‌آید.

به گزارش آستان نیوز؛ «سید افضل الشامی» در نشست هم‌اندیشی «نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام» که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نشست در عراق بسیار ارزشمند است، زیرا موجب وحدت مسمانان به شیوه‌ عملی شده و بسیاری از علما، مراجع و پیروان‌شان با بهره‌مندی از این مکتب می‌توانند برای برپایی اتحاد در جهان اسلام اقدام کنند.
قائم مقام تولیت آستان مطهر حسینی بیان کرد: شیعیان عراقی تلاش دارند تا بیشترین همت خویش را برای خدمت به زائرانآستان‌های مقدس به کار گیرند.
سید افضل الشامی بیان کرد: بهره‌گیری از الگوهای موجود و نیز به ویژه بهره‌مندی از دانشمندان و علمای مختلف حاضر در مشهد یکی دیگر از مواردی است که بسیاری از مدیران آستان امام حسین(ع) تلاش دارند از آن بهره گیرند.
وی افزود: اهل بیت(ع) برای برپایی دین اسلام تلاش بسیاری کردند، آنان توانستند دین اسلام را بدون تفکرات کوته‌منشانه و بدبینانه در میان مسلمانان ترویج کنند.
سید افضل الشامی با اشاره به آمادگی کامل آستان حسینی برای برگزاری دومین نشست در کربلا ادامه داد: ما با تمام توان آمادگی داریم تا میزبان برای این نشست بوده و تمام نیروی خویش را برای خدمت به زائران آستان حسینی(ع) به کار گیریم.
وی با اشاره به زمان برگزاری این نشست عنوان کرد: ماه رجب و شعبان و نیز میلاد امام رضا(ع) از جمله زمان‌های بسیار مناسبی است که می‌تواند آستان حسینی میزبانی این نشست را بر عهده گیرد.
لازم به یادآوری است؛ جلسه هم ­اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام به میزبانی آستان قدس رضوی با حضور سید مرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید جلال حسینی؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و جمعی از نمایندگان تولیت‌های اعتاب مقدسه و آستانه‌ها و امامزادگان  مقدسه داخل کشور در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :