تاريخ : چهارشنبه 1395/9/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55203
اجلاسیه گفت‌وگو میان ادیان، با محوریت حضرت رضا(ع) در آینده برگزار خواهد شد

اجلاسیه گفت‌وگو میان ادیان، با محوریت حضرت رضا(ع) در آینده برگزار خواهد شد

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از برگزاری اجلاسیه هم‌اندیشی گفت‌وگوی میان ادیان با محوریت حضرت رضا(علیه‌السلام) در آینده خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در نخستین هم‌اندیشی «امام رضا(علیه‌السلام) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلام» با بیان اینکه امروز مسئله وحدت، ائتلاف و انسجام جهان اسلام موضوعی بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد:

در شرایطی که دشمنان اسلام از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه و نفاق در میان مسلمانان فروگذار نیستند و وحدت امت اسلامی را مورد هجمه شدید قرار داده‌اند، آستان مقدسحضرت امام علی‌بن موسی الرضا(علیه‌السلام)با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی اجلاسیه هم اندیشی مذاهب اسلامی را با محوریت آموزه‌های وحدت بخشحضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام)برگزار کرده است.
وی با تاکید بر اینکه مقوله توجه به افکار و اندیشه‌ها موضوعی بوده که در سیره رضوی مورد توجه ویژه است، اظهار کرد:

انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌هایحضرات معصومین(علیهم‌السلام)و یکی از دستاوردهای فرهنگ و سیره رضوی است که همواره مسئله وحدت، یکی از سیاست‌های راهبردی آن بوده و امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب درباره آن تاکیدات بسیاری داشته‌اند.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره موضوع وحدت و هم افزایی امت اسلام را در دستور کار داشته است، تصریح کرد:

انقلاب اسلامی با احیای فرهنگ ایثار و شهادت، پشتوانه‌ای بزرگ برای مظلومان به ویژه مسلمانان بوده است، قیاس شرایط فلسطین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با پس از آن، خود گواهی بر این حقیقت می‌باشد.
وی با اشاره به توفیقات حزب الله لبنان در دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی و انتفاضه‌های فلسطین، گفت: این پیروزی‌ها نتیجه الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامی و احیای روحیه ایثار در کشورهای اسلامی بوده و این مثال‌ها جلوه‌هایی از برکات انقلاب است.
حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد برگزاری این همایش را در راستای منشور هفتگانه آستان قدس رضوی معرفی و بیان کرد:

این اجلاس هم‌اندیشی در راستای بند چهارم منشور هفتگانه رهبری معظم انقلاب است که در آن آستان قدس رضوی به عنوان ظرفیت فرهنگی عظیم جهان اسلام معرفی می‌شود که باید در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان به سه اولویت تعاملات فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره و عنوان کرد:

اولویت اول تقویت ارتباطات میان محباناهل بیت(علیهم السلام)و جهان تشیع بود که در این راستا اجلاس تولیت‌های اعتاب مقدسه برگزار شد، اولویت دیگر ارتقای روابط میان علمای مذاهب اسلامی با محوریت آموزه‌های وحدت بخشامام رضا(علیه‌السلام)است که این هم‌اندیشی در این راستا برپا شد و اولویت سوم ایجاد گفت‌وگو میان ادیان با محوریت حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) است که ان­شاء الله در آینده برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :