تاريخ : سه شنبه 1395/8/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54718
رجوع به اهل بیت(ع) برای فهم قرآنی

رجوع به اهل بیت(ع) برای فهم قرآنی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برلزوم تاسی به قرآن و عترت برای یافتن مسیر حقیقی هدایت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‎الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی  امروز در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن این وزارت در قم، قرآن را معجزه محبت و هدایت نامید و گفت: انسان در همه شرایط و همه موقعیت‎ها به این آیینه الهی نگریسته و راه صحیح پرستش الهی و زندگی را در قرآن دیده و عمل کند.

وی افزود: قرآن کریم ودیعه بزرگ الهی است و همه مسلمانان در هر پست و مقامی که هستند وظیفه دارند قرآن را پاس داشته و آن را آموخته و فهمیده و به دیگران نیز منتقل کنند.

وی با بیان این مطلب کهاهل بیت(ع)مفسر اصلی قرآن کریم هستند، گفت: اگر به دنبال فهم عمیق از قرآن هستیم باید به کلام و رفتاراهل بیت(ع)بنگریم؛ چنانکه امام علی(ع) فرمودند که خداوند قرآن را نازل کرد و به همان خدا سوگند که من از محل و وقت و ساعت نزول آیات و دلیل و حکمت آن نیز باخبر هستم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد:امام علی(ع)پس از معرفی جایگاه قرآن و علم خود به این کتاب فرمودند که خداوند به من قلبی متفکر و اندیشه عمیق و زبانی پرسا عنایت کرده است.

آیت الله عالمی بیان کرد: این سخن به این معنی است که نگاه ما باید به آیات قرآنی عقل‎‌مندانه و متفکرانه و با سوال باشد، یعنی باید نیازهای خود را از قرآن تامین کنیم؛ قرآن باید سرمایه حقیقی انسان باشد و به آن عمل کنیم.

وی گفت: تمام توان درک و فهم و تفکر انسان باید در خدمت فهم و بهره گیری از قرآن باشد؛  قرآن کریم دارای لایه‎های عمیق و بطون معنوی است که قرآنیون باید این محتوا را با پرسش و جو و فهم عمیق بگیرند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: امام صادق(ع) فرمودند که من قرآن را از اول تا آخر، به خوبی می‌دانم؛ یعنی آنقدر نسبت به فهم و درک قرآنی تسلط دارم که گویی تمام مطالب قرآن در کف دست من است؛ وقتی چنین ائمه‎ای داریم باید برای فهم قرآنی بهاهل بیت(ع)رجوع کنیم.

آیت‎الله عالمی بیان کرد:قرآن کریم تبیان لکل شی است یعنی جواب همه سوالات در قرآن است و قران آئینه هستی است و ما هستیم که باید از این قرآن بهره بگیریم.

وی گفت: برگزاری این مسابقات در جوار مضجع نورانی کریمه اهل بیت(ع) نیز توفیقی استثنایی برای شرکت کنندگان در این مسابقات است زیرا امام معصوم(ع) فرمودند که کسی که عمه ما را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‎شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: زکات مردم و مسئولان وفعالان در زمینه حضور در جوار امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) این است که همیشه مروج فرهنگ اهل بیت(ع) باشند و مدیران این دو استان وظیفه سنگینی در عرصه معرفتی و فرهنگی کشور دارند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :