عنوان مجله : صحیفه اهل بیت علیهم السلام
دوره انتشار : دوفصلنامه
صاحب امتياز : حسین متقی
سردبير : عبد الحسین طالعی
هیئت تحریریه : حسین شهسواری، محسن صادقی، عبدالحسين طالعی، حسین متقی
آدرس : قم، صندوق پستی 37135-144
صندوق پستی : 37135-144
تلفن : 02532808160
پست الکترونیک : info@.ihlib.ir
آدرس اینترنتی : http://www.ihlib.ir/

صحیفه اهل بیت علیهم السلام

دوفصلنامه علمی تخصصی امام شناسی

صحیفه اهل بیت عليهم السلام، نشريه‌اي علمي ـ تخصصي در زمينه امام شناسي است که به صورت دو فصلنامه منتشر مي‌گردد. اين نشريه، فرصتی است برای دانشورانی فرهیخته که از این و آن ملول شده و در پیِ سخنگاهی خالصانه و بی‌روی و ریا می‌گردند. . اینک، خوانی پیش رویِ محبّان خاندان نور عليهم السلام، گسترده شده تا به زبان پژوهش و نگارش، به این خاندانِ کرامت، عرض ادبي کنند.

صحیفه اهل بیت عليهم السلام، قیدهای دست و پا گیرِ رایج در مجلاتِ رسمی را نادیده گرفته و در مقابل، از هرگونه مطلبی در حوزه شناختِ اهل بیت عليهم السلام که پیامی تازه در بر داشته باشد، استقبال می‌کند. ما ان شاء الله خواهيم ‌کوشید هر شماره از نشریه صحیفه اهل بیت عليهم السلام، تمام يا دست کم بخشی از آن به شناختِ یکی از معصومان الهی عليهم السلام، اختصاص يابد؛ چنانکه شماره نخست، به عنایتِ حضرت سید الشهداءعلیه السلام، رنگ و بوی حسینی گرفته است.

صحیفه اهل بیت عليهم السلام، گامی‌ست خُرد در راهی سترگ، تعريفي فرشي براي گوهرهايي عرشي؛صحیفه اهل بیت عليهم السلام، تمهيدي براي تبيينِ معارفِ مخزون در خانه گِلي و به ظاهر محقّرِ بانوي دو سرا، فاطمه زهرا سلام الله عليها؛ صحیفه اهل بیت عليهم السلام، تلاشي‌ست غبارگونه براي درکي بهتر و شناختي بيشترِ از ابعادِ زندگي مرواريدهاي درخشان، ولي مهجور؛صحیفه اهل بیت عليهم السلام، مشقي‌ست از عرضه کلماتي گوهرين، با نيتِ زدودنِ ابرِ جهالتِ بشرِ به ظاهر متمدّن و مدرن، ولي سرگردان امروز؛ صحیفه اهل بیت عليهم السلام، توصيفي از فرهنگ بلورينِ خاندان نور و نورانيت .... .