پایگاه کرب و بلا

آدرس پایگاه : karbobala.com
زبان : فارسی
ایمیل : info@karbobala.com

«پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام» به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام می‌پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

ارائه مقالات تخصصی، اطلاع‌رسانی روزانه اخبار، سخنرانی‌های معرفتی، انتشار اشعار آیینی و عاشورایی، بانک تصاویر موضوعی و دلنوشته های ادبی از جمله امکاناتی است که سعی شده در این پایگاه به آن‌ها پرداخته شود. همچنین سامانه «پرتال هیئات»، محلی برای ثبت اطلاعات هیئات سراسر کشور به شمار می‌آید که بستری مناسب جهت اطلاع‌رسانی کلیه مراسم‌های مذهبی و برنامه‌های هیئات در طول سال محسوب می‌شود.

برای انجام تمامی فعالیت‌های بالا، «کرب‌وبلا» خود را مقید به رعایت اصولی نموده است که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

استقلال:«کرب‌وبلا» به هیچ جريان‌، تشكل‌، حزب، نهاد، سازمان‌ و شخص دولتی و غيردولتی وابستگی ندارد و صرفا در راستای سیاست و هدفی که برای خود تعریف کرده است قدم برمی‌دارد.

صحت و دقت:«کرب‌وبلا» تمام تلاش خود را در ذکر صحیح مطالب به خرج می‌دهد و تا جای ممکن از منابع مورد اطمینان برای تولید محتوا استفاده می‌کند. همکاران «کرب‌وبلا» خود را مقید می‌دانند به هنگام بازنشر محتوا، منبع اصلی مطلب را نقل کنند.

محتوای اختصاصی:تمامی مطالب منتشر شده در «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام» به صورت مستقیم (یا غیرمستقیم) به موضوع امام حسین علیه‌السلام اختصاص دارد و در راستای اهداف کلی سایت خواهد بود.

محتوا محوری:«کرب‌وبلا» در انتشار مطالب، رویکری کاملا محتوا محور دارد و حدیث «خذ الحكمة ممّن أتاك بها و انظر إلى ما قال و لا تنظر إلى من قال‏» را سرلوحه خود قرار داده است.

بی طرفی:یکی از رسالت‌های «کرب‌وبلا» اطلاع‌رسانی در حوزه امام حسین علیه‌السلام است که در راستای این رسالت رویدادهای خبری را پوشش می‌دهد و مصاحبه با افراد صاحب نظر را به صورت غيرجانبدارانه در جهت تبیین دیدگاه‌های مختلف منتشر خواهد کرد. در نتیجه نظر افراد، لزوماً همان نظر مورد تأیید سایت نیست.

پاسخگویی:«کرب‌وبلا» نسبت به مطالب منتشره خود با احساس مسئوليت و تعهد به مخاطبین خود پاسخگو خواهد بود.

معرفی بخش‌های پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام (کرب‌وبلا):

سرویس‌های کرب‌وبلا :اندیشه، تاریخ و ادبیات با قسمت‌های مصاحبه، خبر تخصصی، یادداشت، مقاله، گزارش‌های تصویری و پرونده .

• اخبار:تمامی خبرهای مرتبط با محوریت امام حسین علیه‌السلام به صورت روزانه .
مطالبی مانند گزارش‌های بازسازی عتبات عالیات، اطلاعیه‌های ثبت‌نام زیارت کربلا، پوشش برنامه‌های مناسبتی و مذهبی، گزارش‌های تصویری، پوشش کامل اخبار سایت‌های خبری داخلی و ... .
انجام مصاحبه‌های اختصاصی و تخصصی با محوریت سیدالشهدا (ع) .

• اندیشه:مأمنی برای دل‌های تشنه معرفت و اندیشه‌های جویای حقیقت. ارتقا معرفتی دوستداران امام حسین (ع) و پاسخگویی به نیازهای فکری مخاطبان اندیشه‌ورز
سیدالشهدا (ع) از منظر اعتقادی، فقهی، فلسفی، کلامی و عرفانی.

• تاریخ:بیان تاریخ امام حسین (ع) در قالب، مقاله، تصویر و جغرافیا . بیان واضح تاریخ امام حسین (ع) از منابع دست اول، تحلیل تاریخ، پاسخ پرسش‌های تاریخی، بررسی شخصیت‌های مهم تاریخ امام حسین (ع) و بیان جغرافیای تاریخ، عکس و بررسی اسناد تاریخی از رسالت‌های سرویس تاریخ کرب وبلا است که سعی دارد به نحو احسن آنها را نشر دهد.

• ادبیات:اشعار عاشورایی .  اشعارگزینششده با ملاک کیفیت محتوایی و ادبی ومعرفی کتاب‌های پژوهشی در زمینۀ عاشورا و همچنین معرفی شاعران عاشورایی هم از فعالیت‌های این بخش است .

• سخنرانی:مطالب برگزیده از سخنرانان به صورت موضوعی و کوتاه، تحت عنوان بخش «کوتاه و شنیدنی» .
دسته‌بندی موضوعی سخنرانی‌ها و سخنرانان به وسیله آلبوم‌های گوناگون، همچنین خلاصه و پیاده‌سازی آلبوم‌ها و سخنرانی‌ها

• مقالات:مقالات علمی و تخصصی موضوعات مرتبط با سیدالشهدا (ع).
مقالات تاریخی، تحلیلی، پژوهشی و مستند . تولید مقاله، خلاصه و بازنویسی کتب، جمع‌آوری و گزینش مقالات، بازنشر مقالات مکتوب و ... .

• گالری تصاویر:تصاویر گرافیکی و عکس‌ها .
تصاویر تولید شده توسط تیم گرافیک «کرب‌وبلا» در قالبی مدرن و با هدف دمیدن روحی تازه در فضای گرافیکی مذهبی کشور طراحی شده است.
عکس‌های دیگر آلبوم‌ها با کیفیتی بالا شامل اماکن مذهبی، مراسم‌ها، ایام شهادت و ولادت، حول محور سیدالشهدا (ع) .

• پرتال هیئات:پرتال هیئات یک شبکه اجتماعی با هدف تسهیل معرفی و اطلاع‌رسانی هیأت‌ها و مراسم‌های مذهبی سراسر کشور .
در طراحی این پرتال تلاش شده تمامی هیأت‌ها و محافل مذهبی کشور، اعم از شناخته شده و نوپا بتوانند برنامه‌های خود را به راحتی ثبت و در معرض دید کاربران قرار دهند و در عین حال کاربران نیز بتوانند به سادگی مراسم مورد نظر خود را پیدا کنند.
ثبت موقعیت مکانی، جست‌وجو بر اساس نام هیأت، شهر، مداح و سخنران، امکان مشاهده مراسم‌های مربوط به هر مداح یا سخنران، امکان مشاهده مراسم مناسبت‌ها، از دیگر امکانات این بخش هستند.