تاريخ : پنج شنبه 1395/2/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 50779
تجلیل از آیت الله ری شهری و حدیث شناسان برتر در جشنواره حدیثی کلینی

تجلیل از آیت الله ری شهری و حدیث شناسان برتر در جشنواره حدیثی کلینی

رئیس انجمن حدیث حوزه گفت: در نخستین جشنواره حدیثی ثقة الاسلام کلینی از چهره ماندگار حدیث شناسی آیت الله ری شهری و آثار برتر تجلیل و تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی خمینیدر نشست خبری که با موضوع نخستین جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی در سالن اجتماعات انجمن های علمی حوزه برگزار شد، به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و  گفت: انجمن حدیث حوزه،  ۵ سال پیش تاسیس شد و فعالیت های علمی متعددی مانند راه اندازی دروس حدیثی حوزه، تدوین برخی کتابهای آموزشی و طراحی رشته های حدیثی در حوزه و برگزاری نشست های علمی را به اجرا گذاشته است.

رئیس انجمن حدیث حوزه بیان داشت: انجمن حدیث  از سال گذشته با همکاری مدیریت امور مراکز تخصصی حوزه، تصمیم گرفت جشنواره ای را برای بستر سازی حدیثی در حوزه فراهم آورد تا بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران که در رابطه حدیث فعالیت می کنند ،همدیگر را بشناسد و از این طریق برجستگان حدیث رصد و به دیگران شناسانده شوند به همین دلیل این انجمن اقدام به برگزاری این جشنواره  کرده که هر سالانه  یا دوسالانه  به نام ثقه الاسلام کلینی برگزارکند.

وی افزود:شیخ کلینی محدث، متکلم، مورخ، فقیه و مولف بسیار خوش سلیقه بوده، دلیل این مطلب کتاب حدیثی او یعنی الکافی است.

حجت الاسلام  والمسلمین مسعودی خمینی عنوان کرد: اگر چه نام جشنواره به نام شیخ است، ولی هر آثاری حدیثی که به این دبیرخانه برسد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: قسمتی از جشنواره اختصاص به نوقلم داران دارد و نوقلم با نوقلمان رقابت خواهند کرد، امیدواریم این جشنواره زمینه ای برای رقابت سالم در حوزه و  میان طلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی  عنوان کرد: در روز همایش از چهره ماندگار حدیث شناسی آیت الله ری شهری و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تجلیل خواهد شد.

وی بیان داشت:  این همایش عصر  ۲۹  اردیبهشت  ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار می گردد.

حجت الاسلام  والمسلمین مسعودی خمینی  بیان داشت: یکی از سخنرانان  روز همایش آیت الله حسینی بوشهری است و در ادامه از آثار مقاله برتر تجلیل خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :