تاريخ : پنج شنبه 1393/5/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34081
فراخوان دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر دینی

فراخوان دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر دینی

فراخوان دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر دینی طی اطلاعیه‌ای از سوی دبیرخانه دین‌پژوهان کشور اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به منظور حمایت از توسعه و ترویج پژوهش‌های برتر دینی و حمایت از پایان‌نامه‌های دین‌پژوهی در سطح دکتری و همچنین انتخاب و معرفی مؤسسات برتر پژوهشی داخلی و خارجی و معرفی پیشکسوتان دین‌پژوه، دهمین آیین معرفی و تجلیل دین پژوهان در ایام هفته پژوهش سال ۱۳۹۳ با همکاری معاونت پژوهشی حوزه علمیه و مراکز پژوهشی حوزه و دانشگاه در قم و تهران برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، دبیرخانه دین‌پژوهان کشور از مراکز و مؤسسات پژوهشی حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و بخش دولتی و خصوصی و پژوهشگران مستقل دعوت کرده است تا اثر برگزیده و منتخب خویش را جهت رقابت و ارزیابی و داوری به دبیرخانه شورای دین‌پژوهان کشور ارسال کنند.
آثار پژوهشی ارسالی بایستی بر اساس تعریف شورای علمی، دارای ویژگی‌هایی از قبیل نوآوری علمی، روشمند بودن، پاسخگو بودن به سؤالات نظری و دارای راه‌حل عملی مسائل علمی، نقادی و ایده‌پردازی و مدل‌سازی باشند و بر این اساس هم پژوهشگران مستقل و هم مراکز و مؤسسات پژوهشی می‌توانند آثار خود را که دارای ویژگی‌های مذکور باشند در دبیرخانه دین‌پژوهان کشور جهت داوری و انتخاب کاندیدا کنند.
لازم به ذکر است که تاریخ تولید اثر پژوهشی باید صرفاً دوره پنج ساله اخیر باشد و آثار پژوهشی دینی سال‌های قبل از این دوره به کمیته‌های ارزیابی ارائه نخواهند شد.
همچنین آیین‌های معرفی و تجلیل پژوهش‌های برتر دینی صرفاً به آثار جدید و آماده چاپ اختصاص یافته است و آثار چاپ شده مورد ارزیابی و انتخاب قرار نمی‌گیرند.
یادآور می‌شود، مهلت ارسال آثار پایان آبان‌ماه ۱۳۹۳ است و پژوهشگران و مراکز پژوهشی می‌توانند آثار خود را در قالب متن صحافی شده و آماده چاپ به همراه فایل نهایی اثر و چکیده معرفی پژوهش به دبیرخانه دین‌پژوهان به نشانی قم، میدان رسالت، خیابان سمیه، پلاک ۲۷ ارسال کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :