تاريخ : شنبه 1394/10/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 48411
مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار شد

مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار شد

مراسم ویژه بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، با حضور پر شور زائران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در این مراسم باشکوه که پنجشنبه ۲۴ دی ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین قرنی سخنران این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به تشریح ابعاد مختلف شخصیت و ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و همچنین تبيين فرازهائي از پيام بلند حضرت امام علي بن موسي الرضا عليه السلام به جناب عبدالعظيم الحسني عليه السلام، خطاب به دوستان و شيعيان حضرتش پرداخت.

در ابتداي اين مراسم قاری ممتاز و بین المللی آقاي احمد ابوالقاسمی آياتي از كلام الله مجيد را تلاوت و پس از آن آقاي مجتبی باقری به قرائت زيارتنامه حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام و گروه همخوانی فجر به اجرای برنامه پرداختند.

مدیحه سرائی ذاکر اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام آقاي حمید رمضانپور نيز از دیگر برنامه هاي اين مراسم معنوی بود.

بنا به سنت دیرینه، اهالی شهرستان ری، این روز را عید می گیرند و با پخش نقل و شیرینی، بزرگداشت میلاد با سعادت این خورشید آسمان سرزمین ری را به یكدیگر تبریك می گویند.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد و از این رو به «حسنی» شهرت یافته است.

میلاد مبارک آنحضرت در سال ۱۷۳ ه.ق در مدینه منوره نقل شده است و ۷۹ سال عمر با بركت ایشان، با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی كاظم علیه السلام، امام رضا علیه السلام، امام محمدتقی علیه السلام و امام علی النقی علیه السلام مقارن بوده است.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام از دانشمندان شیعه و از راویان احادیث ائمه معصومین علیهم السلام و از چهره های محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده است.

توصیف ائمه معصومین علیهم السلام از ایشان، نشان دهنده شخصیت والای علمی ایشان است؛ حضرت امام هادی علیه السلام گاهی اشخاصی را که سؤال و مشكلی داشتند، راهنمایی می فرمودند كه از حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش شمرده و معرفی می فرمودند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :