تاريخ : چهارشنبه 1394/10/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 47785
نشست مقدماتی کنگره بین المللی بزرگداشت سیّد مرتضی علم الهدی برگزار می‌شود

نشست مقدماتی کنگره بین المللی بزرگداشت سیّد مرتضی علم الهدی برگزار می‌شود

نشست مقدماتی کنگره بین المللی سیّد مرتضی علم الهدی، با حضور علما، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان، روز پنج‌شنبه 17 دی ماه سال جاری در قم، تالار علامه مجلسی مؤسسۀ علمی ـ فرهنگی دار الحدیث برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی درالحدیث، سخنرانی حضرت آیة الله استادی، گزارش فعالیت­های علمی و فرهنگی کنگره، ارائۀ چند مقاله و رونمایی از تمبر یادبود سیّد مرتضی، از برنامه‌های این نشست خواهد بود.

همچنین، در حاشیۀ این نشست، آثار سیّد مرتضی، نمونه ­هایی از نسخ خطی آثار و نیز پایان­ نامه­ های شناسایی شده در ارتباط با ایشان، به نمایش گذاشته می­شود.

گفتنی است، با توجه به تصحیح تمام آثار سید مرتضی، پیش­­ بینی می­شود مراسم اصلی این کنگره در سال آینده برگزار شود. عرضۀ تمام آثار سیّد در ۳۵ جلد، و «پژوهش­نامۀ سیّد مرتضی» در ۱۷ جلد، مجموعه آثار این کنگره را تشکیل می­دهد.

یادآوری می­شود، سیّد علی بن الحسین بن موسی، معروف به سیّدِ مرتضی و عَلَمُ الهُدی (۳۵۵- ۴۳۶ق)، یکی از شخصیّت‌های شیعی اثرگذار در قرن چهارم و پنجم قمری است. وی در تفسیر، حدیث، کلام، فقه، اصول و ادبیات عرب صاحب نظر و دارای آثار مکتوب فراوان و متنوّع است. شخصیّتی است که آرا و اندیشه­هایش همواره مورد توجّه عالمان شیعی و اهل سنت بوده است. او برادر بزرگ سیّد رضی و از شاگردان برجستۀ شیخ مفید و رئیس سادات سرزمین­های خلافت در روزگار خود است.

این نشست با حضور علما، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان، روز پنج‌شنبه ۱۷ دی ماه سال جاری در قم، تالار علامه مجلسی مؤسسۀ علمی ـ فرهنگی دار الحدیث برگزار می‌شود.  به همین مناسبت، از تمام علاقه‌مندان، برای حضور در این محفل علمی دعوت می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :