تاريخ : سه شنبه 1394/8/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46172
بررسی نقش زنان ایثارگر در کتاب «حرکه النساء فی المسیر الحسینیه»

بررسی نقش زنان ایثارگر در کتاب «حرکه النساء فی المسیر الحسینیه»

همزمان با ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «حرکه النساء فی المسیر الحسینیه» که به بررسی نقش زنان ایثارگر در نهضت عاشورا می پردازد را معرفی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این مجموعه خواننده با نقش زنان ایثارگری که در واقعه کربلا، باامام حسین(ع)بیعت کرده و برای حفظ سلامتی ایشان از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند، آشنا می شود.
مولف اثر حاضر، سیر حرکت این زنان را از زمان خروج باامام حسین(ع)از مدینه، ماجرای طف و به اسارت کشیده شدن آنان دنبال می کند.
در کتاب «حرکه انساء فی المسیر الحسینیه» به نویسندگی محمد رضا عبدالامیر انصاری، پاره ای ملاحضات تاریخی و تحقیقی مهم ذکر شده است.
همچنین کتاب «دماء العبید فی النهضه الحسینیه» از دیگر تألیفات محمدرضا عبدالامیر انصاری است که از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.
در این اثر خواننده با کیفیت جانفشانی بردگانی که در راه یاری رساندن به امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، آشنا می‏شود؛ افرادی که اگرچه در این دنیا چون بردگان زیستند، ولی آزاده از دنیا رفتند. انسان‏هایی که تاریخ از سر افتخار به خون آن ها، درخشش یافت و خداوند در پرتو شرف شهادت بر شرافت آن ها افزود و امام منتظر، آن ها را به سبب تسلیم در برابر قداست و پاکی، ویژه گرداند.
نویسنده به منابع تاریخی استناد کرده و نام شماری از این بردگان و غلامان شیفتهامام حسین(ع)را که در رکاب او جنگیدند و به شهادت رسیدند، معرفی کرده است.
کتاب «الصحیح فی البکاء الحسینی» نیز از دیگر آثار با محوریت امام حسین(ع) است. این کتاب ضمن نقل ۱۱ حدیث صحیح و موثق درباره فضیلت زیارت امام حسین(ع) همچنین به بررسی حال راویان احادیث و تحقیق در منابع و مصادر آن ها پرداخته است.
این اثر نوشته «مهدی خدامیان آرانی» است که در قطع وزیری چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :