تاريخ : سه شنبه 1393/10/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 38569
معارف مهدویت

معارف مهدویت

کتاب «معارف مهدویت» برای نخستین بار به قلم جمعی از نویسندگان توسط انتشارات بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگارکتاب شبستان، اعتقاد به مهدویت از عوامل مهم نشاط، پویایی، رشد و بالندگی جامعه شیعه است که آن را از فروافتادن در ناامیدی و رکود بازداشته است.

در عصر کنونی که اقشار و آحاد مختلف جامعه ما به شکل روز افزونی به این‏باور روی آورده است ضرورت توجه به ابعاد مختلف مهدویت امری ضروری است. در اثر حاضر، مباحث عقلی دربارة مهدویت، فرقه‏های انحرافی، ولادت حضرت مهدی(ع)، غیبت، انتظار نشانه‏ها و شرایط ظهور و مباحث مربوط به حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) از جمله مباحث اساسی در مجموعه معارف مهدوی است که به قلم اساتید و نویسندگان فرزانه به رشته تحریر درآورده است.
کتاب اندیشة مهدویّت، محلّ طرح مباحث بسیار گسترده‌ایست و موضوعات متعدّدی از معارف اسلامی را به خود اختصاص داده است؛ به گونه‌ای که راویان عظیم‌الشّان جهان تشیّع، کتاب‌های ارزشمند متعدّدی را در این زمینه تألیف نموده و جامعة شیعة عصر غیبت را با این معارف ناب مأنوس ساخته‌اند.
در روایات آمده است که روزی زراره، یکی از اصحاب خاصّ حضرت امام صادق(ع) به آن حضرت عرض کرد: ما چهل سال است که دربارة حج از شما سؤال می‌کنیم؛ ولی هنوز احکام حج تمام نشده است! حضرت در پاسخ شگفت‌زدگی زراره فرمودند: «خانه‌ای که قبل از خلقت آدم، محلّ تجمّع ملائکه بوده است، پیداست که احکامش به این زودی تمام شدنی نیست!
«معارف مهدویت» به قلم جمعی از نویسندگان توسط انتشارات بوستان کتاب راهی بازار نشر شد.
انتشارات بوستان کتاب کتاب این اثر را با قیمت ۲۱ هزار  تومان روان بازار نشر کرده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :