تاريخ : پنج شنبه 1393/7/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34628
نرم افزار چند رسانه ای «ثارالله» با حضور آیت الله مکارم شیرازی رونمایی شد

نرم افزار چند رسانه ای «ثارالله» با حضور آیت الله مکارم شیرازی رونمایی شد

مراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای «ثارالله» عصر چهارشنبه 23 مهرماه با حضور آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی و دست اندرکاران این نرم افزار در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، در این مراسم مدیران و معاونان موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، تولیدکننده اصلی نرم افزار ثارالله نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا معاون فرهنگی، ارتباطات و بین‌الملل موسسه دارالحدیث طی سخنانی با اشاره به تولید نرم افزارهای تخصصی توسط این موسسه اظهار کرد: لازم بود به منظور شناخت صحیح امام حسین(ع) در جامعه، نرم افزاری ویژه عموم مردم تولید شود.

وی افزود: پنجمین خورشید، مسیر سرخ، روز واقعه، از کربلا تا مدینه، زندگی به سبک امام حسین(ع)، حکمت‌های حسینی، عبرت‌های حسینی، گنجینه و باز این چه شورش است ۹ بخش اصلی نرم افزار را تشکیل می‌دهند.

در ادامه حضرت  آیت الله مکارم شیرازی در مراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای «ثار الله» ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کردند: برنامه های مربوط پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) امام حسین(ع) و ائمه اطهار ظرفیت بسیار بالایی برای تبلیغ اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) دارند.

ایشان با بیان این که اسلام به صورت مذهب اهل بیت علیهم السلام بسیار منطقی تر  جذاب تر و قابل ارائه است، گفتند: هر قدر برای استفاده از این ظرفیت بالا به مخصوص آن چه مربوط به امام حسین(ع) است تلاش و کوشش شود ارزشمند است.

این مرجع تقلید با اشاره به این که شاهدیم عده زیادی در حال آماده شدن برای ایام محرم هستند، بیان کردند: این نشان می دهد که سید الشهدا(ع) جاذبه خاصی دارد و عشق و حرارتی نسبت به امام حسین(ع) در دل های مردم موج می زند.

ایشان افزودند: بسیاری از مسائل مکتب اهل بیت(ع) را می شود در سایه جریان امام حسین(ع) جا انداخت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که به فهم خودم از تولید این نرم افزار تشکر می کنم عنوان کردند: موسسه  دار الحدیث، منبع پرباری برای ارائه آثار  مکتب اهل بیت(ع) است که امتحان خود را به خوبی پس داده و آثار بسیار خوبی به جای گذاشته است.

ایشان تصریح کردند: بسیار خوب است که به فکر افتاده اید فراورده ای تولید کنید که در سطح عموم مردم باشد و استفاده از ابزار روز برای تولید این کار مانند ابزار هنری و ... بسیار ارزشمند است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که ما باید جریان عاشورا را  از خرافات پیراسته کنیم وگرنه اصل جریان به خطر می افتد گفتند، جریانی از خارج می خواهد با استفاه از برخی مداح ها، اصل عاشورا را زیر سوال ببرد، باید مراقب بود که آن اصالت و ارزش در امام حسین(ع) مشخص باشد تا خرافه وارد آن نشود.

ایشان ابراز داشتند: باید در تولید این کارها وسواس بسیاری داشته باشیم، تا چیزی را عرضه نکنیم که خرافه را به ذهن آورد و از آن سوء استفاده کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :