تاريخ : دوشنبه 1393/4/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 31530
انتشار ۶ موسوعه در مورد ائمه اطهار(ع) توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع)

انتشار ۶ موسوعه در مورد ائمه اطهار(ع) توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع)

مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از انتشار ۶ موسوعه در مورد ائمه اطهار(ع) توسط این پژوهشکده در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارشخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی، مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ضمن اعلام این خبر گفت: تنظیم نهائی موسوعه‌های حضرت زهرا(س)، امام مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام هادی(ع)، امام عسکری(ع) و حضرت مهدی(عج) صورت گرفته و جهت انتشار تحویل واحد نشر شده است.
وی افزود: در موسوعه جدید حضرت صدیقه(س) حدود ۹۰ حدیث به چاپ اول آن و به موسوعه امام مجتبی(ع) حدود ۴۰۰ حدیث اضافه شده است.
اسماعیلی با ارائه توضیحاتی در مورد سایر موسوعه‌ها عنوان کرد: از دیگر موسوعه‌های آماده نشر، موسوعه حضرت سجاد(ع) است که این اثر پربرکت با دگرگونی‌های لازم برای اولین بار جهت نشر به دفتر پژوهشکده تقدیم شد.
این مدیر پژوهشی بیان کرد: موسوعه امام هادی(ع) با اضافه شدن حدود ۱۳۰ حدیث و موسوعه امام عسکری(ع) با اضافه شدن حدود ۱۸۰ حدیث برای بار دوم آماده نشر شد. موسوعه کلمات امام عصر(ع) نیز آخرین موسوعه از سلسله موسوعه‌های کلمات معصومین(ع) است که در هفت فصل با ۳۳۲ سخن و در ۵۲۸ صفحه، تنظیم و تکمیل شده است.
مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم(ع) عنوان کرد: در این مرحله بخشی از احادیث افزوده شده به موسوعه حضرت زهرا(س) و امام مجتبی(ع) و همچنین مقدمه‌های بخش عربی به زبان فارسی ترجمه شد.
اسماعیلی با اشاره به تنظیم و تطبیق احادیث تمام موسوعه‌های بخش فارسی با بخش عربی در سال ۹۲، بیان کرد: طرح جدید پیشنهادی به گروه حدیث تدوین و جمع‌آوری خطبه‌های حضرات معصومین(ع) در یک مجموعه بود که مطالعه همه‌جانبه این طرح و تهیه پیش‌نویس آن در آخرین روزهای پایان سال ۹۲ شروع شد که هم‌اکنون در حال انجام است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :