تاريخ : سه شنبه 1392/12/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29912
«کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری» و «اخلاص در کار»، دو معیار سنجش پیاده شدن اقتصاد مقاومتی

«کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری» و «اخلاص در کار»، دو معیار سنجش پیاده شدن اقتصاد مقاومتی

آیت الله محمدی ری شهری در آخرین جلسه «تواصی به حق» پرسنل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در سال 1392 که اختصاص به دیدارعمومی با کارکنان آستان مقدس داشت ضمن تأکید بر اهمیت و ارزش خدمت به آستان نورانی اهل بیت علیهم السلام و با اشاره به روایتی از معصومین(ع) گفت: کاری که شما عزیزان دارید یکی از مقدس ترین، بهترین و با ارزش ترین کارهاست و با هیچ چیز عوض نمی شود.

پایگاه حدیث نت، به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام افزود: ارزش یک فرّاش آستان حضرت عبدالعظیم(ع) یا سایر اعتاب مقدسه، بالاتر از سلطنت و ریاست و ثروت و مکنت است، البته به شرطی که خدمت ما خدمت صادقانه بوده و آنها از ما راضی باشند.
وی در ادامه با اشاره به خصوصیات خدمتگذار شایسته گفت: خدمتگذار شایسته کسی است که همتش بلند و در هر شرایطی بهترین خدمتها را ارائه می دهد.
آیت الله محمدی ری شهری با اشاره به معیارهای ارزیابی برای بهترین خدمتگذار، مستخرج از روایات اهل بیت علیهم السلام تصریح کرد: اولین خصوصیتی که مورد پسند اهل بیت(ع) میباشد کم توقع بودن و پرکار بودن یا به تعبیر دیگر کم هزینه و پر بهره بودن است و این تعریفی است که امیر المؤمنین(ع) از یکی از یاران فداکار خود یعنی صعصعه بن صوحان ارائه میدهد.
رئیس موسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث افزود: در مورد بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی آنچه مهم است این است که بجای شعاردادن و تعریف و تمجید از این رهنمود، آن را در مجموعه های تحت مدیریت خود پیاده کنیم و من از همکاران خود در آستان مقدس می خواهم این اقدام را جدی بگیرند.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام تأکید کرد: یکی از معیارهای سنجش پیاده شدن اقتصاد مقاومتی کم کردن هزینه ها و بالا بردن بهره هاست و باید برای تحقق این امر برنامه ریزی کرد و نه تنها واجب است تا آنجایی که می توانیم از هزینه ها بکاهیم و برای بالا بردن بهره ها تلاش کنیم بلکه لازم است این معیار را در زندگی فردی و در زندگی اداری و مجموعه خودمان نیز پیاده کنیم و با شرایط اقتصادی موجود از هزینه ها بکاهیم و بر بهره وری بیافزاییم.
وی با اشاره به معیار دوم سنجش پیاده شدن اقتصاد مقاومتی گفت: اخلاص و کار برای خدا معیار دیگر سنجش پیاده شدن اقتصاد مقاومتی است، پس کار را برای خدا انجام دهید و جزای آن را نیز از حضرتش بخواهید.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: کسی می تواند کارش پر بهره و هزینه اش کم باشد که اخلاص داشته و کارش برای خدا باشد و وقتی شما برای خدا کار کنید خدا از «من حیث لا یحتسب» و از آن راهی که انسان گمان نمی کند روزی او را می رساند.
در این جلسه که به مناسبت ایام فاطمیه با ذکر مناقب و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همراه بود، در پایان کلیه مسئولین، خادمین و کارکنان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و دانشگاه قرآن و حدیث، نماز جماعت را به امامت حضرت آیت الله محمدی ری شهری اقامه نموده و از ۲۳ نفر خادمین و کارکنان نمونه آستان مقدس تقدیر و تجلیل بعمل آمد.
جلسات «تواصی به حق» کارکنان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، با هدف ارتقاء سطح آگاهی کارکنان آستان مقدس در حوزه معارف دینی بصورت فصلی برگزار می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :