تاريخ : یکشنبه 1392/12/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 29900
دستگاه های مختلف دولتی و غیر دولتی در زمان بندی مشخص دستاوردهای «اقتصاد مقاومتی» خود را ارایه کنند

دستگاه های مختلف دولتی و غیر دولتی در زمان بندی مشخص دستاوردهای «اقتصاد مقاومتی» خود را ارایه کنند

به گزارش پایگاه حدیث نت، آیت‎الله محمدی ری شهری، رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، چهارشنبه، 21 اسفند در مراسم «تواصی به حق» مؤسسه دارالحدیث، با اشاره به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته در جمع فعالان و مسئولان اقتصادی کشور، گفت: مسئولان نیز در این خصوص بازتاب دستاوردهای اجرایی شدن این سیاست ها را اعلام کنند.

ایشان در ادامه گفت: اغلب دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور، از فرمایشات رهبری تعریف و تمجید می کنند. این در حالی است که غالبه پس از مدتی فرمایشان رهبری به فراموشی سپرده می شود و یا فقط در گفتار از آن سخنان یاد شده، در عمل چیزی دیده نمی شود.
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تاکید کردند: یکی از معیارهای مهم سنجش بکارگیری اقتصاد مقاومتی، هزینه کم و بهره وری زیاد است. بنابراین اگر هر یک از دستگاه های دولتی و غیر دولتی موظف باشند ضمن برنامه ریزی اصولی، در زمان بندی مشخص، دستاوردهای خود را از اجرای اقتصاد مقاومتی در سازمان مربوطه ارایه کنند میزان اجرایی شدن آن به صورت واقعی و کمی قابل محاسبه و ارائه خواهد بود.
وی در ادامه با بیان سخن امام علی (ع) در توصیف صعصعة بن صوحان از بزرگان صحابه، ملاک و معیار دستیابی به اقتصاد مقاوتی را کم هزینه بودن و پرفایده بودن دانست و گفت: امیرالمؤمنین (ع) در عیادتی که از صعصعه داشتند در تمجید و تکریم او فرمودند تو تا آنجا که من میدانم کم هزینه و پر فایده بودی.
آیت الله ری شهری نقش افراد را در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بسیار مهم دانستند و گفتند: اگر همگان بجای شعار، فرمایشات مقام معظم رهبری را در حوزه مسؤلیت خود پیاده و اجرا کنند، آن وقت تحول اقتصادی را می¬توان در جامعه انتظار داشت.
ایشان در ادامه اظهار داشت: مؤسسه دارالحدیث نیز در طی یک سال از رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی معیار و سنجش عملکرد خویش را بررسی می¬کند.
آیت الله ری شهری در پایان خاطرنشان کردند: در روزهای پایانی سال ۹۲ از خداوند منان سپاسگزاریم که توفیق خدمت به قرآن و حدیث را به ما عنایت کرد زیرا خدمت به قران و اهل بیت(ع) نعمت بزرگی است و از او می خواهیم این زحمات و خدمات را ذخیره آخرتمان قرار دهد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :