تاريخ : پنج شنبه 1392/1/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27525
كتاب «مدارك فقه أهل السنة علي منهج وسائل الشيعة» گام بلندي در جهت تقريب بين مذاهب

كتاب «مدارك فقه أهل السنة علي منهج وسائل الشيعة» گام بلندي در جهت تقريب بين مذاهب

مجلس اسلامي علماي بحرين با ارسال نامه اي مراتب قدرداني خود را از انتشار اين كتاب و اطلاع رساني درباره آن اظهار نموده و آن را گام بلندي در جهت تقريب بين مذاهب دانسته است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، مديريت امور بين الملل، در راستاي اطلاع رساني هاي علمي – فرهنگي خود در عرصه بين الملل، كتاب «مدارك فقه أهل السنة علي منهج وسائل الشيعة» را به طور گسترده براي مراكز و شخصيت هاي علمي – فرهنگي معرفي كرده بود كه با استقبال شاياني مواجه گشت.
مجلس اسلامي علماي بحرين از جمله اين مراكز بود كه با ارسال نامه اي مراتب قدرداني خود را از انتشار اين كتاب و اطلاع رساني درباره آن اظهار نموده است.
اين مجلس در نامه خود پس از بيان تشكر از برقراري ارتباط با اين مجلس توسط مؤسسه دارالحديث، كتاب مذكور را تلاش علمي فاخري دانسته و آن را گام بلندي در جهت تقريب بين مذاهب عنوان كرده است. اين مجلس ابراز اميدواري نموده تا اين ارتباط علمي بين دو مركز در راستاي وحدت اسلامي به طور مستمر ادامه يابد و همچنين آمادگي خود را براي همكاري هاي علمي در زمينه هاي مورد علاقه دو طرف اعلام نموده است.
لازم به ذكر است، پژوهشگاه علوم حديث نيز با ارسال نامه اي به اين مجلس از حسن توجه آنان به كتاب مذكور قدرداني كرده و متقابلا آمادگي خود را براي ايجاد ارتباط و انجام همكاي هاي علمي اعلام داشته و ابراز اميدواري كرده است كه اين همكاري ها موجبات وحدت اسلامي را فراهم نموده و از درگيري و كشتار بين مسلمانان ممانعت به عمل آورد.
گفتنی است، مجلس اسلامی علمای بحرین، یک تشکل اسلامی، علمایی مستقل است که سعی دارد حقایق اسلامی را نشر داده و جامعه ایی صالح بنا نماید.
این تشکل بر اساس کتاب و سنت عمل نموده و بدنبال آن است تا با استفاده از علم و قانون، همکاری و مشارکت جمعی، اهداف اسلام را به صورت حقیقی تحقق بخشد.

 



خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :