تاريخ : پنج شنبه 1391/11/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 27327
الگوهای برتر در کتابخوانی به نسل جوان معرفی شوند

الگوهای برتر در کتابخوانی به نسل جوان معرفی شوند

حجت الاسلام و المسلمین «برنجکار» گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی این است الگوهای برتر و کسانی که با استفاده از کتابخوانی به مدارج عالی دست یافته‌اند به جامعه و به نسل جوان معرفی شوند.

به گزارش پایگاه حدیث نت به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم، حجت‌الاسلام رضا برنجکار با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب استانی اظهار کرد: کتابخوانی راه میانبری برای رسیدن به حقیقت است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم حقیقت را کشف کنیم یا باید تجربه و آزمون کنیم یا از طریق عقلی وارد شده و تفکر کنیم و یا از بحث نقلی وارد شده و کار کنیم تا به اجتهاد برسیم.
رئیس پردیس قم دانشگاه تهران ادامه داد: اما کتاب چیزی است که حاصل زحمات چندین ساله یک فرد را دیگری یک شبه خوانده و به همان نتیجه نویسنده کتاب می‌رسد.
وی در مورد فوائد کتابخوانی گفت: انسان از طریق خواندن کتاب نه تنها بیشترین سود را به دست می‌آورد بلکه با صرف کمترین هزینه و وقت تجربه‌اندوزی می‌کند و راه دیگران را در رشد علم ادامه می‌دهد.
حجت الاسلام برنجکار با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به قلم قسم خورده است، افزود: این مسئله حکایت از اهمیت کتاب و کتابخوانی دارد و می‌توان گفت خداوند از طریق کتاب با انسان ارتباط برقرار کرده است.
وی ادامه داد: کتاب مهمترین عامل علم و دانش و علم و دانش نیز مهمترین سرمایه انسان است و نمایشگاه کتاب راهی برای دستیابی به کتاب‌های مورد علاقه و کمیاب است.
رئیس پردیس قم دانشگاه تهران اظهار کرد: نمایشگاه نقش مثبتی در سوق دادن نسل جوان به سمت کتاب دارد علاوه بر اینکه برای آشنایی محققین با کتاب‌های جدید و مفید موثر است.
وی خواستار تبلیغ و فرهنگ سازی فواید کتابخوانی و مطالعه شد و گفت: یکی از راهکارها این است کسانی که با مطالعه کتاب به جایگاه‌های رفیعی دست یافته‌اند معرفی شوند تا الگویی برای نسل جدید شود.
برنجکار با بیان اینکه در نوع کتاب فرقی بین الکترونیکی و سنتی نیست، گفت: بسیاری از کتاب‌ها در دسترس نیست و تنها باید این کتاب‌ها را از طریق اینترنت باید جستجو کرد.
وی در پایان تاکید کرد: همان‌گونه که افراد بخشی از اوقات زندگی را برای خرید غذا و پوشاک قرار می‌دهند، بخشی از وقت خود را هم صرف مطالعه به عنوان غذای روح کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :