تاريخ : یکشنبه 1388/5/4 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 2557
برنامه های همایش شیخ بهایی اعلام شد

برنامه های همایش شیخ بهایی اعلام شد

  
شنبه 7/2/87

معاون پژوهشی دانشكدۀ علوم حدیث، برنامه های همایش شیخ بهایی را، كه دوازدهم اردیبهشت در مؤسسۀ علمی ـ فرهنگی دار الحدیث برگزار می شود اعلام كرد.

حجة الاسلام و المسلمین عبد الهادی مسعودی، در گفتگو با «محدّث»، ارائۀ سه مقاله، برگزاری یك نشست و سخنرانی اختتامیه را، برنامه های همایش اعلام كرد و افزود: «موضوع مقاله ها، زندگی شیخ بهایی، اسناد نویافته در بارۀ شیخ بهایی و مبانی و آثار فقه الحدیثی شیخ بهایی است.
نشست، در خصوص تلاش های حدیثی شیخ بهایی و نسبت آن با سایر فعالیت های علمی ایشان و نظر خاورشناسان در بارۀ ایشان است و در اختتامیۀ این همایش، آیة الله ری شهری، رئیس دانشكدۀ علوم حدیث، در بارۀ شخصیت عرفانی شیخ بهایی سخن خواهد گفت.
از حجة الاسلام و المسلمین درّی نجف آبادی نیز برای سخنرانی افتتاحیۀ این همایش دعوت شده است».
معاون پژوهشی دانشكدۀ علوم حدیث، در خصوص اهداف برگزاری همایش از سوی این دانشكده گفت: «تا كنون كه در آستانۀ چهارصدمین سال درگذشت شیخ بهایی هستیم، بیشتر، از آثار و معماری ها و بناها و طرح های فنی و مهندسی ایشان یاد می شود، در حالی كه وی، در حدیث، تفسیر، فقه، عرفان و ادب فارسی جایگاه قابل اعتنایی دارد.
در این همایش، هدف اصلی ما به عنوان دانشكدۀ علوم حدیث و در جهت همكاری با انجمن تخصصی شیخ بهایی این است كه شخصیت حدیثی ایشان را برای دانشجویان و استادان و دانشیان به نمایش بگذاریم».

وی در پایان، از همۀ روحانیان، دانشجویان، فرهنگیان و دوستداران علم و فضیلت های اخلاقی برای شركت در این همایش دعوت كرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :